باید به سمت مشارکت مردم در مدیریت بحران حرکت کنیم
باید به سمت مشارکت مردم در مدیریت بحران حرکت کنیم
همزمان با برگزاری جنگ شادی و پرنشاط و با حضور هنرمند کشوری و شهردار و‌ مدیران اجرایی استان همدان، خانه دوام کوی فرهنگیان افتتاح شد.

به گزارش همدان تیتر، با حضور شهردار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان و مدیران اجرایی و انتظامی و برخی از مدیران شهری، خانه دوام کوی فرهنگیان افتتاح شد.

همزمان با برگزاری جنگ شادی و پرنشاط و با حضور هنرمند کشوری و شهردار و‌ مدیران اجرایی استان همدان، خانه دوام کوی فرهنگیان افتتاح شد.

در ابتدای مراسم سید مسعود حسینی کوی فرهنگیان را یکی از شهرک‌های نمونه شهر همدان خواند و اظهار کرد: همدلی و همکاری مثال زدنی اهالی کوی فرهنگیان می تواند الگوی خوبی برای سایر نقاط شهر باشد.

وی با بیان اینکه نسل ما دوره‌هایی عجین با بحران را سپری کرده گفت: در زمان جنگ تحمیلی و یورش نیروهای بعثی آمادگی هر نوع بحران را داشتیم و بعد از جنگ حوادث مختلفی نظیر کرونا، زلزله و سیل نشان داد بحران همواره وجود دارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به این تفکر اشتباه که فکر می‌کنیم اگر بحرانی پیش بیاید آمادگی داریم عنوان کرد: عدم آمادگی در مقابل بحران موجب ترس و بلاتکلیفی می‌شود و در این راستا مدیریت بحران شهرداری همدان آموزشهای لازم را برای مقابله با بحران و حوادث متخلف تدارک دیده اند.

حسینی در ادامه افزود: انشالله با وجود گروههای دوام الوند در محلات مختلف شاهد آموزش و آمادگی افرادی باشیم که همچون نیروهای اورژانس ، هلال احمر و انتظامی با خودگذشتگی و جانفشانی هم خودشان و هم دیگران را نجات بدهند.

وی یکی از اصول مهم مدیریت بحران را مردم محوری و مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: امیدوارم با تدارک تجهیزات و محله محوری به سمتی شهری حرکت کنیم که مدیریت بحران توسط خود مردم صورت بگیرد و یکی از برنامه‌ها همین افتتاح خانه دوام کوی فرهنگیان است.

شهردار همدان به اتفاق مهم ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی هگمتانه موضوع بسیار مهمی است که بر توسعه اقتصادی شهر همدان و رونق گردشگری موثر خواهد بود و همراهی کسبه بازار با شهرداری در این خصوص نمونه خوبی از مشارکت فعال مردم است.

سید مسعود حسینی ضمن تاکید بر مشارکت شهروندان در تمام جوانب مختلف اظهار کرد: در موضوعات مختلف به ویژه تامین امنیت و مدیریت بحران نیازمند همراهی مردم هستیم و شهرداری همدان آمادگی کامل برای تدارک تجهیزات و ارایه آموزشهای لازم را دارد.

در ادامه مراسم بازوبند سیمرغ دوام الوند توسط شهردار همدان به هنرمند کشورمان رسول نجفیان اهدا شد.

انتهای پیام/