عملیات «بیت المقدس» تغییر استراتژی در روند فکری دشمن ایجاد کرد
عملیات «بیت المقدس» تغییر استراتژی در روند فکری دشمن ایجاد کرد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: استراتژی تهاجمی ارتش بعثی عراق، بعد از فتح خرمشهر استراتژی دفاعی شد و این عملیات استراتژی فکری دشمن را تغییر داد.

به گزارش همدان تیتر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: حزب بعث زمانی که می‌خواست طراحی عملیات علیه ایران انجام دهد، برداشتش این بود که ایران یک مملکت بهم ریخته است و کسی وجود ندارد که در مقابل ارتش آن بایستد و با استراتژی تهاجمی به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه تصرف ایران به خیال ارتش بعث عراق، یک تفریح نظامی بود، گفت: تا زمان عملیات «الی بیت‌المقدس» این تصور برای ارتش عراق وجود داشت؛ اما پس از فتح خرمشهر استراتژی بین ارتش عراق و ایران تغییر کرد.

سردار ظفری افزود: استراتژی تهاجمی ارتش بعث عراق، بعد از فتح خرمشهر به استراتژی دفاعی تبدیل شد و بعد از آن عملیات دشمن اگر تهاجمی هم داشته، به طور کامل نبوده و در قالب دفاع متحرک عملیات‌ها را انجام داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان همدان سه عملیات «والفجر هشت»، «کربلای ۵» و «الی بیت‌المقدس» را تغییردهنده سرنوشت جنگ تحمیلی دانست و گفت: این عملیات‌ها تغییر استراتژی در روند فکری دشمن ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که همه جامعه زیر چتر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) قرار گیرد، افزود: بعضی کار‌های فرهنگی همچون در زمینه اقامه نماز باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما در اجرای و کیفیت نحوه اجرای برنامه‌ها باید تغییراتی ایجاد شود و وقتی می‌گوییم یادواره شهدا، این برنامه‌ها نباید تنها مختص خودمان باشد؛ بلکه هر پیشکسوتی به همراه تعدادی افراد جدید در این یادواره حضور پیدا کند.

سردار ظفری افزود: همایش «نهضت ترجمه» در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «جهاد تبیین» برگزار شد و باید به فکر تغییر در نحوه کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه، گفت: این کنگره اقدامی مناسب جهت معرفی ۴ هزار شهید روحانی است که تاکنون چندان به آن پرداخته نشده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به تألیف ۱۰۰ کتاب حوزه ادبیات پایداری در سطح استان همدان، گفت: در این خصوص یک جغرافیای استانی داریم و تمامی شهرستان‌ها در زمینه ترویج ایثار و شهادت فعال هستند و تعدادی از این کتب توسط نویسندگان شهرستانی تالیف شده است.

در حاشیه این نشست از پوستر چهلمین سالروز فتح خرمشهر رونمایی شد.

انتهای پیام/