ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای حفظ خاک حاصلخیز
ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای حفظ خاک حاصلخیز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امنیت پایداری غذایی با افزایش تولید روز به روز محصولات کشاورزی در دستور کار است‌ گفت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای حفظ خاک حاصلخیز از ضروریات است.

به گزارش همدان تیتر، رضا بهراملو در نخستین تور ملی آموزشی ترویجی ویژه روز جهانی خاک اظهار کرد: تنها ۲۹ درصد از اراضی کشور حاصلخیز و کلاس ۱و۲ است از همین رو حفظ اراضی حاصلخیز باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت پایداری غذایی با افزایش تولید روز به روز محصولات کشاورزی در دستور کار است‌ افزود: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای حفظ خاک حاصلخیز از ضروریات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: حفظ خاک برای نسل‌های آینده ضروری است به نحوی که طبق قانون جهش تولید ساخت و ساز در خاک حاصلخیز ممنوع است.

وی به اقدامات جلوگیری از فرسایش آبی و بادی خاک اشاره کرد و گفت: نقشه راه در حوزه زراعت، دام و طیور و شیلات و … تدوین شده به طوری که حفظ خاک‌ نیز یکی از پارامترهایی است که در نقشه راه دیده شده و باید رعایت شود.

بهراملو تاکید کرد: از تجارب کشاورزان نمونه در حفظ منابع اعم از آب و خاک استفاده شود، هدف شناسایی کشاورزان نمونه و بهره‌گیری از تجربیات این افراد است.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه به بحث یاوران تولید ایمان دارم تصریح کرد: از برنامه یاوران تولید در کنار نقشه راه بهرمند شوید و این مهم با قوت پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره‌ به اینکه کارشناس، محقق، مروج و کشاورز در راستای ارتقای بهره‌وری تلاش کنند و دلسوزی برای خاک را مد نظر داشتند اضافه کرد: خاک بستر کشت است بنابراین سایر برنامه در گرو بستر کشت قرار دارد.

انتهای پیام/