برگزاری اولین جشنواره گلابگیری در روستای یوشانلو شهرستان رزن
برگزاری اولین جشنواره گلابگیری در روستای یوشانلو شهرستان رزن
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن گفت: اولین جشنواره گلابگیری در مزرعه گردشگری گل محمدی امید در روستای یوشانلو شهرستان رزن برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، شهروزکهیایی گفت: اولین جشنواره گلابگیری در روستای یوشانلو شهرستان رزن برگزار شد، برنامه اصلی در این جشنواره گلابگیری است و از برنامه‌های جانبی این جشنواره مسابقات مختلف است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن بیان کرد: اولین جشنواره گلابگیری در مزرعه گردشگری گل محمدی امید در روستای یوشانلو شهرستان رزن شد.

شهروز کهیایی گفت: معرفی میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و نشاط‌آفرینی از اهداف این جشنواره است.

او افزود: این جشنواره با همکاری استارتاپ گردشگری کربوتریپ ، مدیر مزرعه گردشگری گل‌محمدی امید و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن ادامه داد: جشنواره گل و گلاب می‌تواند علاوه بر پویا نگه‌داشتن اهالی روستا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان رزن و به‌ویژه روستای یوشانلو (خیگان)، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه باشد.

کهیایی افزود: در این جشنواره مسابقه چیدن گل محمدی، گلاب‌گیری سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی، عرضه غذاهای محلی، بازیهای بومی و محلی و مراسم آیینی وسنتی انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن با بیان اینکه روستای یوشانلو (خیگان)در بخش مرکزی و در۵ کیلومتری شهر ستان رزن واقع‌شده است از عموم علاقمندان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

انتهای پیام/