صادرات کمباین به کشور روسیه توسط شرکت ماشین برزگر
صادرات کمباین به کشور روسیه توسط شرکت ماشین برزگر
مدیرعامل کمباین سازی ماشین برزگر همدان گفت: افتخار بزرگی نصیب ایران شد که صادرات کمباین به کشور روسیه در شهر کازان و در نمایشگاه های این کشور حدود 25 دستگاه کمباین مورد تایید تست کشور روسیه قرار گرفت.

به گزارش همدان تیتر، امین خاوری اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور نسبت به تولید کمباین و زمان محدود برای داشت، نیاز به وجود کمباینی با عرض کار بالا که توان برداشت محصولات مزرعه را بالا برده و کاهش هزینه های کمباین داران و کشاورزان احساس می‌شد.

مدیرعامل کمباین سازی ماشین برزگر همدان گفت: افتخار بزرگی نصیب ایران شد که صادرات کمباین به کشور روسیه در شهر کازان و در نمایشگاه های این کشور حدود ۲۵ دستگاه کمباین مورد تایید تست کشور روسیه قرار گرفت.

خاوری بیان کرد: برای اولین بار در کشور بزرگترین کمباین با عرض کار ۷ متر و ۷۰ سانتی متر در روستای حسن قشلاق ساخته شد، این کمباین با موتور ۲۷۰ اسب بخار که پرقدرت ترین موتور کمباین در ایران است و عملیات کاشت، داشت و برداشت در مزرعه غلات آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: این کمباین با سیستم حرکتی هیترواستاتیک و سیستم اتوماتیک کار میکند و برای راحتی کار رانندگان در آن کلاچ به کار نرفته و احترام به مقام انسان در رانندگی رعایت شده و کابین راننده دارای کولر است.

خاوری تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این کمباین ریزش محصول به زیر یک درصد است به این صورت که اگر تولید گندم در کشور ۱۰ میلیون تن در نظر گرفته شود حدود ۱۰ الی ۱۵درصد محصول ریزش داشته که تقریبا یک تا یک و نیم تن به خاطر کمباین های فرسوده محصولات کشاورزی غلات را از دست میدهیم.

مدیرعامل کمباین سازی ماشین برزگر همدان ادامه داد: با به روز شدن ماشین آلات کمباین، کشاورزان با کمترین درصد ریزش محصولات را برداشت می کنند و تبعات آن کاهش مصرف سوخت و مصرف آب خواهد بود و نان حداقل یک میلیون ایرانی با کاهش ریزش تامین می شود.

خاوری گفت: در کل دنیا ۱۵ شرکت تولید کننده کمباین وجود دارد که ۱۳ شرکت در کشورهای آمریکا، فرانسه و لهستان و ۲ شرکت در ایران فعالیت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود افزود: برای قدردانی از زحمات کمباین داران و کشاورزان فعال و پرتلاش به مدت دو سال هزینه استعلاک و تامین قطعات کمباین توسط شرکت کمباین سازی ماشین برزگر تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار