در یادمان شلمچه عهد بستم که در حوزه شهدا قلم بزنم
در یادمان شلمچه عهد بستم که در حوزه شهدا قلم بزنم

به گزارش خبرنگار همدان‌تبتر از همدان، «رضا شاهی» متولد سال ۱۳۶۵، از شاعران عرصه حوزه مقاومت در شهرستان تویسرکان است و کتاب «رسم سرخ» انتشارات «حماسه ماندگار» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان حاوی مجموعه شعرهای این شاعر در این حوزه است. این شاعر حوزه مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار […]

به گزارش خبرنگار همدان‌تبتر از همدان، «رضا شاهی» متولد سال ۱۳۶۵، از شاعران عرصه حوزه مقاومت در شهرستان تویسرکان است و کتاب «رسم سرخ» انتشارات «حماسه ماندگار» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان حاوی مجموعه شعرهای این شاعر در این حوزه است.

این شاعر حوزه مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، به تشریح نحوه فعالیتش در حوزه شعر پرداخت و اظهار داشت: از سن ۱۵ سالگی شعرسرایی در موضوعات مختلف را آغاز کردم و با الهام گرفتن از بزرگان شعر و ادب پارسی نظیر مولانا، حافظ و سعدی بیشتر به این دنیای پر از رمز و راز شعر و نوشتن گرایش پیدا کردم. با گذر زمان و با تأثیرپذیری از شاعران معاصر ایران‌زمین نظیر امیر هوشنگ ابتهاج و پروین اعتصامی به شکلی ناب‌تر و کاملاً حرفه‌ایی‌تر به نوشتن خود ادامه دادم.

شاهی با اشاره به اینکه سفر راهیان نور تلنگری بود، برای اینکه در حوزه شهدا قلم بزنم، گفت: در سفر راهیان نور در سال ۱۳۹۱، در یادمان شلمچه با خود عهد بستم از توانایی خود در عرصه نوشتن برای شهدا استفاده کنم تا بتوانم دین خود به آنان را ادا کنم.

وی افزود: در این راه یکی از دوستانم من را تشویق کرد تا به شعرهایم سروسامان بدهم، تا اینکه در روز شانزدهم دی‌ سال ۹۸، در یادواره‌ای که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برگزار شده بود از من برای شعرخوانی در خصوص سردار سلیمانی دعوت کردند و شعر «حضرت آسمان» را در وصف سردار سلیمانی سرودم.

این شاعر حوزه مقاومت با اشاره به چاپ اولین کتابش با عنوان «رسم سرخ» گفت: مجموعه شعرهای فراوانی دارم ولی هنوز به چاپ نرسیده‌اند و کتاب «رسم سرخ» را با هدف اینکه شروع کارم با شهدا باشد به عنوان اولین کتابم به چاپ رسید و اسم این کتاب برگرفته از نام آخرین قطعه شعر این کتاب در وصف «احمد متوسلیان» است.

وی متذکر شد: کتاب «رسم سرخ» مشتمل بر ۱۲ قطعه شعر در قالب‌های متعدد شعری نظیر غزل، مثنوی، ترانه و شعر نیمایی است و در این کتاب به طور ویژه به موضوعات دفاع مقدس، جبهه مقاومت و فلسطین اشاره شده است.

کتاب «رسم سرخ» امروز در مراسم عصر شعر سلیمانی‌ها «روایت حبیب» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/