خبرنگاران استان همدان از پروژه‌های عمرانی حوزه علوم پزشکی بازدید کردند
خبرنگاران استان همدان از پروژه‌های عمرانی حوزه علوم پزشکی بازدید کردند
جمعی از خبرنگاران استان همدان از پروژ‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچون خوابگاه ریحانه، بیمارستان اکباتان،  مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانه احسان پورمهر و مرکز جامع سرطان بعثت بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، جمعی از خبرنگاران استان همدان از بخشی از پروژ‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچون خوابگاه ریحانه، بیمارستان اکباتان،  مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانه احسان پورمهر و مرکز جامع سرطان بعثت بازدید کردند.

*بیمارستان اکباتان بعد از ۱۴ سال افتتاح می‌شود

علیرضا طاهری، مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پروژه بیمارستان اکباتان از اسفند سال ۱۳۸۷ کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت ۱۴ سال در هفته دولت افتتاحیه خواهد شد، اظهار داشت: این بیمارستان با ۲۸ هزار مترمربع در دو ساختمان اصلی  ۹ طبقه، ساختمان جنبی سه طبقه ساخته شده است است.

وی عنوان کرد: ۲۴۳ پارکینگ برای این بیمارستان در نظر گرفته شده که در نظر داریم ساعات ملاقات  از ۲ونیم الی ۴ونیم باشد تا مراجعه کنندگان بتوانند خودروهایشان را در ساختمان کنار که مرکز بهداشت است پارک کنند.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد عملیات ساختمانی هزینه شده است، افزود: برای عملیات تجهیزات حدود ۵۰ درصد تامین اعتبار شده شده و پیش بینی هزینه تجهیزات حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در سفر ریاست جمهوری هم مصوب شده است.

بهره‌برداری از مرکز جامع سرطان همدان در سال ۱۴۰۳

وی همچنین در حین بازدید از مرکز جامع سرطان بعثت اظهار داشت: مرکز جامع سرطان با ظرفیت این مرکز ۲۱۷ تخت، یک  مرکز آموزشی و درمانی است، که جزو بهترین مراکز درمانی سرطان در غرب کشور  است.

طاهری افزود: پیمانکار پروژه از آذرماه سال گذشته با یک قرارداد ۳۷۴ میلیارد تومانی کار را شروع کرده که برنامه آن ۲۴ ماه است. اگر منابع مالی تامین شود این پروژه می‌تواند در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: برآورد باقی‌مانده ساختمانی، ۶۰۰ میلیارد تومان بوده  که ۱۰۰ میلیارد آن تامین و ۵۰۰ میلیارد منبع مالی نیاز دارد. اگر تجهیزات کامل هم بخواهد صورت بگیرد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار مالی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: کارگاه پیمانکار فعال است به دلیل اسکلت فلزی باید یک پوشش ضد حریق بر روی آن انجام شود. برای تجهیز موتورخانه هم در مرداد ۱۴۰۱ یک پیمانکار برای آن در نظر گرفته شده که حدود ۹۰ درصد آماده شده تا در زمستان با هوای گرم بتوانیم کارگاه را ادامه دهیم.

راه‌اندازی مرکز جامع سرطان همدان خدمتی بزرگ به مردم

حیدری، مدیر راه اندازی مرکز جامع سرطان همدان  نیز با بیان اینکه این پروژه دارای  ۲۴ هزار مترمربع، زیربنا است که   ۱۸۰۰متر مربع آن را مرتب تحویل دانشگاه دادند، عنوان کرد: بنا به این که تسریع در ارائه خدمات به مردم داشته باشند، از سال گذشته این ۱۸۰۰ متر را پیمانکار به ما تحویل دادند که در آن متخصص رادیولوژی  مریض‌‌ها را ویزیت و در صورت نیاز شیمی درمانی انجام می‌دهد.

 وی افزود: مهمترین اقدام در این مرکز، افتتاح و راه‌اندازی دستگاه شتاب دهنده رادیوتراپی است که یک خدمت بزرگ برای مردم است. بنابه اینکه راه اندازی دستگاه شتاب دهنده زمان‌بر و یک فرایند پیچیده نسبت به دستگاه‌های دیگر دارد باید مجوزهای مختلف را از سازمان‌های دیگر بگیریم.

مدیر راه‌اندازی مرکز جامع  سرطان بعثت گفت:  با پپگیری‌های شبانه  روزی  مسئولان در تلاشیم در شهریورماه با راه‌اندازی این مرکز، خدمت بزرگی به مردم ارائه دهیم.

دکتر حاتمی، رزیدنت مرکز جامع سرطان نیز گفت:  یکی از بخش‌های خیلی پرهزینه درمان سرطان در تمام دنیا بحث رادیوتراپی است، چون دستگاه‌های پیشرفته راه‌اندازی سخت و پروتکل‌های پیشرفته‌ای دارند. در این مرکز با توجه به اینکه این درمان با هزینه خیلی پایین انجام می‌شود، می‌توان خدمتی به مردم ارائه داد.

وی تصریح کرد: در واقع در رادیوتراپی با استفاده از شتاب دهنده‌ها، اشعه به سلول‌های سرطانی تابیده می‌شود که از سلول‌ها از بین می‌روند و ما برای راه اندازی رادیوتراپی مراحل پیچیده ای داریم. صرفا خرید نیست این اشعه نیازمند کلی فرآیند است که منجر به درمان شود و نه تخریب شود‌

رزیدنت مرکز جامع سرطان ادامه داد: در این راستا، دستگاهی تحت عنوان دزومتری خریداری شده که دز تابش نور اشعه را را اندازه می‌گیرد که باید استانداردهای لازم را  سازمان انرژی اتمی وزارت بهداشت اخذ کند‌ تا بتوانیم اولین بیمار را در هفته دولت ویزیت کنیم.

انتهای پیام/