سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان افتتاح شد 
سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان افتتاح شد 
همزمان با پنجمین روز از دهه فجر، سفره‌خانه سنتی آراد در تویسرکان افتتاح شد.

به گزارش همدان تیتر،  محسن معصوم علیزاده در آیین افتتاح این پروژه گفت: سفره‌خانه سنتی آراد، با مرمت و احیاء حمام تاریخی زرهان با اعتباری به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۷ نفر بصورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: حمام تاریخی زرهان با زیربنایی به میزان ۴۰۰ مترمربع که امروز با عنوان سفره‌خانه سنتی زرهان به بهره‌برداری رسید، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معصوم علیزاده گفت: طرح مرمت و احیا این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسیده است و در مدت ۳ سال مرمت و تجهیز شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در آیین افتتاح ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: همگان همدان را با آثار تاریخی متعدد و طبیعت زیبا و صنایع‌دستی فاخر آن می‌شناسند و از اینرو گردشگری بعنوان محور توسعه استان تعریف شده است و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از این بخش به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام خواهد داد.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان نیز گفت: حمام زرهان یکی از حمام‌های شاخص و معروف شهرستان تویسرکان است و در موقعیت مناسبی از نظر دسترسی در شهر تویسرکان قرار گرفته است.

وی متذکر شد: اقدام میراث‌فرهنگی در راستای مرمت و در نتیجه احیاء این بنای تاریخی اقدامی بسیار ارزشمند است که ضمن ایجاد اشتغال، موجب حفظ این اثر ملی نیز شده است.

انتهای پیام/