اطاعت از رهبری مهمترین رکن سربلندی ارتش است
اطاعت از رهبری مهمترین رکن سربلندی ارتش است

به گزارش همدان تیتر، هشت سال دفاع مقدس تجلی رشادت‌های بزرگمردانی از این سرزمین است که عده‌ای از آن‌ها جان‌شان را با خدای خود معامله کردند و عده‌ای نیز امروز درحالی در گمنامی درمیان ما زندگی می‌کنند که هنوز پای عهد و پیمان خود با خداوند متعال ایستاده‌اند. امیر سرتیپ «محمد جوادی» یکی از مبارزان […]

به گزارش همدان تیتر، هشت سال دفاع مقدس تجلی رشادت‌های بزرگمردانی از این سرزمین است که عده‌ای از آن‌ها جان‌شان را با خدای خود معامله کردند و عده‌ای نیز امروز درحالی در گمنامی درمیان ما زندگی می‌کنند که هنوز پای عهد و پیمان خود با خداوند متعال ایستاده‌اند.

امیر سرتیپ «محمد جوادی» یکی از مبارزان دوران نهضت انقلاب اسلامی و از فرماندهان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران است که فرماندهی تیپ ۳ زرهی شهید قهرمان، فرماندهی تیپ مستقل ۴۰ سراب، فرماندهی لشکر ۲۸ پیاده کردستان و فرماندهی قرارگاه شرق در تربت‌حیدریه را در سوابق خود دارد.

این پیشکسوت دفاع مقدس به پاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های خود، مدال «فتح» را از دستان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) دریافت کرده و سال ۱۳۸۴ نیز به‌عنوان چهره ماندگار استان همدان شناخته شده است.

امیر سرتیپ «محمد جوادی» در گفت‌وگو با خبرنگار همدان تیتر، با اشاره به وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر وحدت بسیار نزدیک بین سپاه و ارتش نبود، شاهد این موفقیت‌ها نبودیم و خود من هم رابطه بسیار نزدیکی با برادران سپاهی داشت

وی افزود: خاطرم هست روزی امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» در حالی که در میان صحبت‌هایش به وحدت بین سپاه و ارتش تأکید می‌کرد، ناگهان نگاهی به من کرد و گفت: منظورم به شما نیست؛ چراکه از رابطه من با رزمندگان سپاهی و نیروهای بسیجی و مردمی اطلاع داشت و از اول تا آخر رابطه مستحکمی بین ما برقرار بود.

امیر سرتیپ «جوادی» مهم‌ترین رکن سربلندی ارتش در طول سال‌های عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران را اطاعت از ولی‌فقیه دانست و گفت: اطاعت از ولایت فقیه باعث وحدت، برکت، ترقی و انسجام می‌شود و این بزرگ‌ترین راز موفقیت است.

تدبیری که مانع از سقوط پادگان شد

وی به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: در زمانی که در لشکر ۲۸ پیاده کردستان مشغول به خدمت بودم، ناگهان گفتند که سربازها دارند از خط عقب‌نشینی می‌کنند، رادیو را که روشن کردم شنیدیم که فرمانده لشکر می‌گوید که پادگان تسلیم شود و به شما دستور می‌دهم که اسلحه‌ها را کنار بگذارید، تجزیه‌طلب‌ها او را گرفته بودند و مجبورش کرده بودند در رادیو این را اعلام کند.

امیر سرتیپ «جوادی» ادامه داد: با شنیدن این سخنان، ناگهان دستور دادم که بلندگوهای میدان صبحگاه را برپا کنند و سریع در پشت میکروفون اعلام کردم که «من سرهنگ جوادی هستم، هم‌کنون از دفتر حضرت امام خمینی (ره) از قم با من تماس گرفتند و امام من را به فرماندهی لشکری منصوب کردند و دستور دادند تا آخرین فشنگ و قطره خون باید از پادگان دفاع کنید» و این را سه مرتبه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب تکرار کردم که ناگهان یکی از افسرها میکروفون را گرفت و سریع فریاد زد «الله‌اکبر الله‌اکبر، خمینی رهبر» و با این تدبیر پادگان از سقوط نجات یافت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: خوشحالم از این‌که در هشت سال دفاع مقدس، به میراث گران‌بهایی دست یافتیم و شما می‌بینید که امروز نیروهای مسلح در تمام زمینه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی و شایانی دارند.

انتهای پیام/