رفع مشکل آب دغدغه مسئولین
رفع مشکل آب دغدغه مسئولین
استاندار همدان گفت: همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم از آب شرب برای مصارف عمرانی و ساختمانی استفاده نشود.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان گفت: تأمین آب از طریق روان آب‌ها و منابع در دسترس، صورت می‌گیرد که کم هزینه‌تر است.

استاندار همدان اظهار داشت: همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. از آب شرب برای مصارف عمرانی و ساختمانی استفاده نشود. رفع مشکل آب دغدغه روزانه مسئولین بوده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: ظرفیت‌های لازم برای تصفیه ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه را داریم ، آب شرب فقط با تأیید دانشگاه علوم پزشکی و پس از انجام آزمایش استانداردهای لازم، وارد شبکه مصرف می‌شود.

استاندار همدان:در حال حاضر امکان و قدرت انتقال و تصفیه آب مورد نیاز شهر همدان فراهم است و تصفیه‌خانه شیخی‌جان برای تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه هدف‌گذاری شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: طبق آزمایشات انجام شده توسط وزارت نیرو و دانشگاه علوم پزشکی، آب شرب تصفیه شده در تصفیه‌خانه شیخی‌جان از استانداردهای لازم برخوردار است و طی روزهای آینده نیز آزمایشات مجدداً انجام خواهند شد.هزینه انتقال و تصفیه آب، به دلیل فاصله ۱۴۵ کیلومتری سد تالوار تا محل تصفیه‌خانه زیاد است.

وی گفت: در فصل تابستان از حداکثر توان تصفیه‌خانه شیخی‌جان استفاده خواهیم کرد.تجهیزات تصفیه‌خانه شیخی‌جان با پیگیری‌های وزارت نیرو در حال تأمین است.

انتهای پیام/