راهیابی ۲۷ اثر برگزیده مدارس استان به نمایشگاه بین الملی “الف تا”
راهیابی ۲۷ اثر برگزیده مدارس استان به نمایشگاه بین الملی “الف تا”
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اولین نمایشگاه بین المللی ارائه خلاقیت های آموزشی معلمان با نام "الف تا" در محل مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، محمود نقوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه های مدارس استان در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی، گفت: یکی از علل عدم اجرای سند تحول، عدم به اشتراک گذاری تجربیات موفق در این زمینه است. رویداد “الف تا” هم با توجه به همین دو مساله و با هدف شناسایی، حمایت و ارتقا، معرفی و انتشار، ارتباط و هم‌افزایی تجارب و ایده‌های تحولی و خلّاقانه آموزش و پرورش در سطح جهان اسلام شکل گرفت و ذیل این رویداد بزرگ رویداد ساخت ایران هم برگزار خواهد شد که هدف از اجرای آن آموزش مهارت‌های کاربردی و ارائه محصولات موفق دانش آموزان هنرستانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اولین نمایشگاه بین المللی ارائه خلاقیت های آموزشی معلمان با نام “الف تا” در محل مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد.

محمود نقوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه های مدارس استان در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی، گفت: یکی از علل عدم اجرای سند تحول، عدم به اشتراک گذاری تجربیات موفق در این زمینه است. رویداد “الف تا” هم با توجه به همین دو مساله و با هدف شناسایی، حمایت و ارتقا، معرفی و انتشار، ارتباط و هم‌افزایی تجارب و ایده‌های تحولی و خلّاقانه آموزش و پرورش در سطح جهان اسلام شکل گرفت و ذیل این رویداد بزرگ رویداد ساخت ایران هم برگزار خواهد شد که هدف از اجرای آن آموزش مهارت‌های کاربردی و ارائه محصولات موفق دانش آموزان هنرستانی است.

نقوی افزود: این نمایشگاه تا امروز بیست و یکم تیرماه با ارائه آثار برگزیده هنرستان های سراسر کشور جهت بازدید عموم به ویژه همکاران، هنرجویان و دانش آموزان برپا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه الف تا (الفبای تحول آموزش و پرورش) ۲ رتبه برتر کشوری در برنامه عصر جدید، ۴ رتبه برتر در ایده‌های انفرادی، حضور یک مدرسه غیر دولتی جهت ارائه مطالب در غرفه مربوطه و شرکت ۴ نفر دانش آموز در بخش هدایتگری، همچنین از تعداد ۲۷۲ اثر ارسالی به نمایشگاه، استان همدان ۲۷ اثر برگزیده داشت و به مدرسه تحولی نیز در نمایشگاه غرفه اختصاص داده شد تا آثار خود را در قالب فیلم و عکس به نمایش گذارند.

نقوی ادامه داد: آثار برگزیده از هنرستان های استان در دو بخش هنر و کشاورزی پس از داوری به بخش بین المللی نمایشگاه راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در بخش هنر رشته طلا و جواهرسازی و رشته سراجی کیف با ارائه دست سازه های برتر هنرجویان و در بخش کشاورزی رشته ماشین های کشاورزی با طراحی و ساخت دستگاه تیوپ و پلاستیک کش محصولات کشاورزی با تجهیزات اسقاطی هنرستان در این نمایشگاه حضور دارند.

نقوی تصریح کرد: غرفه طراحی و ساخت دستگاه تیوپ و پلاسیک کش محصولات کشاورزی از سوی نهاد ریاست جمهوری، معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و کاردانش و قائم مقام رسانه ملی مورد بازدید قرارگرفت و از طراحی و ساخت این دستگاه استقبال شد.

وی ادامه داد این دستگاه با صرفه جویی در مصرف آب به خصوص در مناطق کم آب در توسعه روستایی و آبخیزداری استفاده کاربردی دارد و منجر به بازدهی محصولات کشاورزی خواهد شد و با توجه به اهمیت بالای آن مورد تشویق، استقبال و حمایت تولیدی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هدف از برگزاری نمایشگاه را الگوسازی و معرفی آثار برتر هنرستان ها و به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین در نظام آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/