در مراکز جمعیتی هیچ گونه قطعی برق نداریم
در مراکز جمعیتی هیچ گونه قطعی برق نداریم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ماموریت شرکت توزیع نیروی برق استان،گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ و توزیع برق مطمئن و پایدار است و اهتمام وزارت نیرو در بخش صنعت برق، تداوم تامین برق در مراکز جمعیتی در شهرها و روستاها است.

به گزارش همدان تیتر، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به مناسبت هفته مدیریت مصرف و با محوریت بازدید از «موزه برق» و «نیروگاه خورشیدی شهدای همدان» تور رسانه‌ای را برگزار کرد‌ و اصحاب رسانه با روند اجرایی این پروژه‌ها آشنا شدند‌.

بازدید از مرکز کنترل شبکه توزیع برق استان همدان و آشنایی با وظایف امور دیسپاچینگ و فوریت های برق در پاسخگویی به مردم و راهبری شبکه توزیع برق ، به عنوان دومین اقدامی است که برای این برنامه پیش بینی و اجرایی گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ماموریت شرکت توزیع نیروی برق استان،گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ و توزیع برق مطمئن و پایدار است و اهتمام وزارت نیرو در بخش صنعت برق، تداوم تامین برق در مراکز جمعیتی در شهرها و روستاها است تا به صورت کامل صورت پذیرد که خوشبختانه در سال گذشته و تاکنون این ماموریت به بهترین حالت انجام شد و همه شهر‌ها و روستاهای استان بدون مشکلی از نعمت برق بهره‌مند شدند.

علی سهرابی‌بیدار اظهار داشت: امسال از سوی وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه در راستای تحقق تداوم برق پایدار در پیک بار تابستان تدوین شده و در حال پیگیری است، این برنامه‌ها از اول خرداد ماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام است.

سهرابی  با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق استان همدان در راستای انجام ماموریت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین چهار محور اساسی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: اولین تمرکز ما در این خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شبکه توزیع برق است که اقدامات خوب و اساسی در این راستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ عنوان کرد: با توجه به اینکه در تابستان وسایل سرمایشی وارد مدار شده و مصرف انرژی برق افزایش می‌یابد و از طرفی نیز مصرف انرژی در بخش کشاورزی در حداکثر خود قرار گرفته و با گرمای هوا ضریب قدرت انتقال بر روی خطوط کاهش یافته و راندمان انتقال انرژی نیز پایین می‌آید، در این فصل بر مدیریت مصرف بیش از پیش تاکید می‌شود تا تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین تداوم یابد.

سهرابی بیدار با اشاره به این مهم که استفاده بهینه از برق ارتباط مستقیم با پایداری محیط زیست دارد از دوستداران محیط زیست و دغدغه مندان این حوزه خواست بیشتر از پیش به این مسئله توجه نمایند.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای کار دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو و ارائه طرح‌های تشویقی، پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱ با موفقیت طی شد و امسال نیز بسته‌های تشویقی بر اساس تعرفه مشترکان ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر اینکه توجه به الگوی مصرف بخش خانگی و مدیریت مصرف در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به اجرای طرح‌های تشویقی به منظور مدیریت مصرف اشاره و اظهارکرد: بخش خانگی ما سال گذشته همکاری ارزشمندی با صنعت برق داشتند به طوری که در استان همدان ۹۱ درصد مشترکین ما زیر الگوی مصرف بودند و ۵۲ درصد آنها مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و ۱۴ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

انتهای پیام/