حل مسئله جذب پیمانکاران بومی یا غیر بومی
حل مسئله جذب پیمانکاران بومی یا غیر بومی
برگزاری چندین فقره مناقصه و تکرار آن در هیچ موردی شرکت های بومی همدان مرتبط با مقوله آسانسور و نصب و تجهیز ، حتی اقدام به شرکت در تشریفات معامله نکرده اند ،که نهایتا یک شرکت غیر بومی برنده مناقصه گردید

به گزارش همدان تیتر، با عنایت به اینکه شهرداری منطقه سه در راستای وظایف ذاتی اقدام به نصب پل های عابر پیاده مکانیزه ( برقی ) در معابر پر ترافیک نموده و بنا به شرایط موجود علی الخصوص فرسودگی ، سرقت های متعدد و عدم دسترسی به قطعات اقدام به ارائه طرح مبنی برجایگزینی آسانسور به جای پله های برقی نموده و پس از اخذ مجوزات لازم در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مناقصات مربوطه را منطبق با آیین نامه معاملات برگزار نمود.

لذا نکته حائز اهمیت اینکه در این موضوع علیرغم برگزاری چندین فقره مناقصه و تکرار آن در هیچ موردی شرکت های بومی همدان مرتبط با مقوله آسانسور و نصب و تجهیز ، حتی اقدام به شرکت در تشریفات معامله نکرده اند ،که نهایتا یک شرکت غیر بومی برنده مناقصه گردید .به نظر می رسد این امر دارای دلایل متعددی است که هر کدام مستلزم کنکاش، بررسی و نهایتاً اتخاذ تصمیمات مقتضی جهت رفع این معضل می باشد .

طبعاً نه تنها مدیریت شهری بلکه سایر دستگاه ها و حتی اشخاص حقوقی و حقیقی متمایل به انتفاع شرکت ها و اشخاص بومی از سوی اجرای پروژه های سطح شهر و استان می باشند که دلیل آن نیز جدایی از تعصب محلی، توجه به رونق اقتصادی و گردش مالی پروژه ها است.


با مقدمه مذکور قصد داریم که علت عدم مداخله شرکت های فعال مقوله آسانسور و بالابر در استان را بیان کنیم که به نظر ما شامل موارد متعددی است که اهم آن به شرح ذیل می باشد :عدم تبحر و مهارت کافی شاغلین در این زمینه که ناشی از عدم آموزش و عدم به روز رسانی مهارت ها توسط صنف و اتحادیه و در قسمتی دیگر عدم وجود تخصص فعالین این حوزه که صرفاً به صورت تجربی با نگاه محدود به حوزه شهر محل اقامت و نهایتاً شاغلین استان به لحاظ فعالیت در این زمینه کسب تجربه نموده اند .

علت دیگر این موضوع ناشی از عدم اعتماد به نفس و قناعت به فعالیت در حوزه مستحدثات تحت مالکیت اشخاص حقیقی می باشد که هم بسیار محدود است و هم نیاز به تکنولوژی و یا پیچیدگی خاصی در اجرا ندارد . لذا باعث گردیده تا از محدوده و حریم امن ذهنی خود خارج نگردیده، و با علوم و فنون روز حوزه خود بیگانه باشند .

نهایتاً می توان به وجود برخی آموزه های فرهنگی ناصواب و نادرست مرتبطین با این حوزه اشاره کرد که اهم آن عدم جدیت در خدمت به همشهریان، اولویت فعالیت در حوزه خدمات عمومی و ضعف در تعقیب و عرق به بلاد و شهر محل سکونت می باشد .
بنابراین می توان گفت برای رفع این معضل همیاری و همدلی صنف، اتحادیه، مسئولین مربوطه و شاغلین در این حوزه ضروری است .

انتهای پیام/