حداقل ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای همدان موجود است/اتحادیه میوه و تره‌بار پای کاربیاید و با دولت همکاری کند
حداقل ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای همدان موجود است/اتحادیه میوه و تره‌بار پای کاربیاید و با دولت همکاری کند
معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: حداقل 400 هزار تن در انبارهای استان سیب‌زمینی موجود است، که نه تنها نیاز استان بلکه نیاز بخش عمده‌ای از کشور را تأمین می‌کند. همه انبارها اعلام آمادگی کردند که با دولت و استان همکاری کنند شاید چند روزی به دلیل مسائل کشوری همچون سیل و برودت هوا مقاومت داشتند که تذکر داده شد و مشکل حل شد.

ظاهر پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان در گفتگو با همدان تیتر اظهار داشت: حداقل ۴۰۰ هزار تن در انبارهای استان سیب‌زمینی موجود است، که نه تنها نیاز استان بلکه نیاز بخش عمده‌ای از کشور را تأمین می‌کند. همه انبارها اعلام آمادگی کردند که با دولت و استان همکاری کنند شاید دو روزی به دلیل مسائل کشوری همچون سیل و برودت هوا مقاومت داشتند که تذکر داده شد و مشکل حل شد.

وی بیان داشت: سیب‌زمینی‌کاران عمده شهرستان بهار اعلام همکاری کردند و هم‌اکنون در استان روزانه حداقل ۱۲۰ تن سیب‌زمینی طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان بین شهرهای مختلف استان توزیع می‌شود.

پورمجاهد گفت: در همدان حداقل روزی ۵۰ تن سیب‌زمینی از طریق پایانه تهیه محصولات کشاورزی سازمان تعاون روستایی در میدان امام حسین بین بازارچه‌های شهرداری توزیع می‌شود و۱۵ وانت هم در سطح شهر به شکل سیار سیب‌زمینی توزیع می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که اتحادیه میوه و تره‌بار علی‌الخصوص اتحادیه شهرستان همدان پای‌کار بیاید و با دولت و استان همکاری کند، آن‌ها سیب‌زمینی را از استان‌های دیگر گران‌تر می‌خرند و بالاتر از قیمت اعلامی دولت توزیع می‌کنند به آن‌ها تذکر دادیم و صحبت شده است و دلیلشان این است که این سیب‌زمینی کیفیتش بهتر است.

معاون اقتصادی استاندارادامه داد: در جلسه کمیته تنظیم بازار شب گذشته، شهرداری تقبل کرده که ۲۰ بازارچه به سرعت راه‌اندازی کند و یا خودش یا ا ز طریق مباشرینش یا از طریق اتحادیه‌های تعاون روستایی استان عرضه مستقیم اتفاق بیفتد . یعنی از کشاورز محصول گرفته شود واسطه‌ها حذف شوند و در این بازارچه‌ها توزیع کنند و برای بازار شب عید و ماه رمضان این بازارچه‌ها را به شکل فعال داشته باشیم .

وی متذکر شد: بخشی از گرانی سیب‌زمینی مربوط به ‌واسطه‌ها هست که هرکدام می‌خواهند سود خود را ببرند که باید بر روی حذف واسطه که سیاست دولت هم هست کار کنیم و به همین دلیل وجود تعاون روستایی، بازارچه‌های عرضه محصولات و وانت‌های سیار می‌توانند وضعیت را تعدیل کند.

انتهای پیام/