تقویت ناحیه محوری و سامانه ۱۳۷ مورد تأکید شورای شهر است
تقویت ناحیه محوری و سامانه ۱۳۷ مورد تأکید شورای شهر است
رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: تقویت نواحی و سامانه 137 از موارد تأکیدی این کمیسیون بوده که می‌تواند در رضایت شهروندی موثر بوده و تا تحقق آنها به طور جد پیگیر هستیم.

به گزارش همدان تیتر، مرتضی کرباسیان در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا پس از استماع گزارش سالیانه واحد بازرسی و مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری، اظهار کرد: گزارش‌ها تنها متکی بر ارائه آمار و ارقام نباشد و مشکلات، نیازمندی‌ها از نیروی انسانی تا مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز در گزارش‌ها عنوان شود.

کرباسیان خواستار بازرسی‌های سرزده توسط واحد بازرسی شهرداری شد و گفت: این مهم با توجه به گزارش‌های مردمی دریافتی و انتقادات و پیشنهادات شهروندان صورت گیرد.

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان بیان کرد: بازرسی‌ها و اقدامات انجام شده در راستای کمک به بهره‌وری بیشتر و تحقق شایسته‌سالاری به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم است.

کرباسیان به تأثیرات موثر بازرسی‌ها در جلوگیری از بروز تخلفات اداری اشاره کرد و افزود: واحد بازرسی شهرداری، واحدی است که می‌تواند به صورت منصفانه و با بازرسی در خصوص بکارگیری نیروها در جایگاه خود و به شکل تخصصی نظر دهد.

وی با اشاره به مصوبات جلسات گذشته کمیسیون تصریح کرد: تقویت نواحی و ناحیه محوری از جمله مصوبات بوده که تا تحقق این مهم به صورت جد، پیگیر این موضوع هستیم.

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ادامه داد: تقویت سامانه ۱۳۷، ارائه امکانات سخت‌افزاری مناسب و بکارگیری نیروهای کارآمد از دیگر موارد تأکیدی کمیسیون است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و واحدهای مختلف شهرداری باید همت بر تحقق تقویت نواحی و سامانه ۱۳۷ باشد تا شاهد کاهش و رفع مشکلات شهری در مناطق مختلف باشیم.

مهدی حیدری بازرسی، نظارت، حراست و سامانه ۱۳۷ را سیستم عصبی مدیریت شهری برشمرد و گفت: این واحدها مشکلات را به ستاد و مرکز منتقل می‌کنند که نیاز به استفاده از افراد متخصص، پاک و پاک‌دست در این بخش‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه نبض خواسته‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود، بیان کرد: به دلیل عدم توجه به درخواست‌های اصلی شهروندان گاهی این خواسته‌ها رها و به دیگر موارد فرعی پرداخته می‌شود که این امر نارضایتی مردم را به همراه دارد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: اکنون که رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت سامانه تلفنی ۱۳۷ افزایش یافته است، زمان راه‌اندازی فاز دوم و استفاده از اپلیکیشن فرارسیده است.

حیدری اقدام ماندگار شورای دوره قبل را راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۳۷ دانست و تصریح کرد: در این دوره شورا نیز با راه‌اندازی اپلیکیشن ۱۳۷ اقدامی ماندگار به جا بگذاریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری شعار روز اول ما در شورای ششم بود، یادآور شد: اما متأسفانه شاهد هستیم در یک بخش با بازدهی پایین، تعداد نیروها بسیار زیاد و در بخشی دیگر با بازدهی بالا تعداد نیروها بسیار کم است که این مورد نیاز به بازرسی و ساماندهی دارد.

انتهای پیام/