تقاطع سردار همدانی به صورت آزمایشی زیر بار ترافیکی رفت
تقاطع سردار همدانی به صورت آزمایشی زیر بار ترافیکی رفت
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان گفت: تقاطع سردار همدانی به صورت آزمایشی زیر بار ترافیکی رفت.

به گزارش همدان تیتر،  محمد جواد زارعی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی بازدیدی که شهردار همدان به همراه برخی ازمدیران شهری و رییس پلیس راهور از تقاطع سردار همدانی داشتند، این تقاطع به صورت آزمایشی زیر بار ترافیکی رفت و در آینده ای نزدیک تقدیم شهروندان همدانی خواهد شد.

وی به بازدید از ادامه روند تکمیل عملیات اجرایی پروژه گذر فرهنگی اشاره کرد و افزود: این گذر با رویکرد انسان‌محوری و در راستای بازآفرینی محدوده فوق در دستور کار قرار دارد و با هدف حفظ میراث تاریخی و رونق گردشگری در یکی از مهمترین محدوده‌های فرهنگی و تاریخی شهر در حال اجرا است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان تصریح کرد: براساس طرح حد فاصل میدان آرامگاه بوعلی تا میدان هگمتانه و اتصال این معابر به بافت بازار و میدان باباطاهر در قالب گذرفرهنگی همدان شناخته می‌شود و از جنب مسجد آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی شروع و به پشت مسجد حاج ابراهیم بیگ و میدان باباطاهر ختم می‌شود.

زارعی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این محدوده در جذب گردشگران گفت: عملیات اجرایی گذر فرهنگی همدان شامل پیاده‌راه‌سازی، نماسازی و مرمت خانه‌های تاریخی این محدوده است و قرار است فرهنگسرای تاریخ و تمدن با تغییراتی که صورت گرفته به هتل بوتیک تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول در حوزه اطلاع رسانی شهرداری همدان در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مکان تصریح کرد: در این مرحله کارشناسان در حال مرمت این بنای تاریخی و فاخر شهر همدان هستند تا در آینده ای نزدیک گردشگران و شهروندان بتوانند از این سرای سنتی بهره‌مند شوند .

زارعی به بازدید از ادامه جداره‌سازی خیابان اکباتان اشاره کرد و گفت: جداره‌سازی پیاده‌راه اکباتان نیز در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان با همکاری شهرداری منطقه ۴ دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی و منظر این خیابان شاهد حذف بی نظمی ها و زوائد بصری خواهیم بود.

انتهای پیام/