مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل کلنگ زنی شد
مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل کلنگ زنی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در افتتاح مجتمع‌هاي آبرساني سد خرمرود و اشترمل ۴۸ روستا تحت پوشش این دو مجتمع را شامل شد که در مجموع برای این دو پروژه ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

به گزارش همدان تیتر، فرهاد بختیاری فر با اشاره به سیاست های دولت آیت الله رئیسی مبنی بر محرومیت زدایی و توجه خاص به این موضوع گفت: در ابتکار مقام عالی وزارت نیرو در آبرسانی به روستاها در پروژه جهاد آبرسانی بکار بردند، سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیارد تومانی در بخش آبرسانی به حدود ۳۶۰ روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در افتتاح مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل ۴۸ روستا تحت پوشش این دو مجتمع را شامل شد که در مجموع برای این دو پروژه ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است

وی با تأکید بر اینکه بر اساس دستور استاندار ما تعهد داریم ظرف مدت ۳ سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: ما در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هستیم و عملیات آبرسانی را انجام می دهیم.

بختیاری فر دو مجتمع اشترمل و خرمرود را دو مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان معرفی کرد و افزود: در مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات اجرایی توسط آب و فاضلاب آعاز شده و با عملیات خاک برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می رسد.

وی افزود: ۵روستا تحت پوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا تحت پوشش مجمتع آبرسانی خرمرود قرار می گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا ، احداث ۵۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ وتجهیز چاه و اجرای خط برق را از جمله مشخصات فنی این پروژه عنوان کرد و افزود: مجری این پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی است.

وی اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخشی از تأمین آب روستاهای تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقی از حفر چاه به صورت ضربتی انجام می شود.

بختیاری فر افزود: آبرسانی مجتمع خرمرود دومنظوره است، یعنی هم از سد خرمرود که با پیگیری های مسئولین ذیربط امسال آبگیری می شود و هم از طریق حفر چاه به صورت ضربتی انجام می شود.

وی با اشاره به حفر و تجهیز چاه در روستای گنبله گفت: برای روستاهای حاجی آباد و قلقل نیز حفر چاه و تجهیز انجام شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری و شبکه آبرسانی روستا نیز انجام و تجهیز شده و اجرای خط برق در سایت وارد و بزودی پیمانکار انتخاب و چاه تجهیز و وارد مدار می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با بهره برداری از این دو پروژه جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی مرحله اول قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی خبر داد و گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ است که همزمان با کار آبرسانی به ۲۰۰ روستا در قالب قرارداد دوم ۹۰۰ میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی را آغاز می کنیم.