تشکیل پرونده قضایی برای ۷۰۹ واحد صنفی متخلف همدان
تشکیل پرونده قضایی برای ۷۰۹ واحد صنفی متخلف همدان
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: به دنبال اجرای طرح ویژه نوروز برای متصدیان ۷۰۹ واحد صنفی متخلف در این استان پرونده تشکیل شد.

به گزارش همدان تیتر، مرضیه یونسی در جمع خبرنگاران افزود: طرح ویژه نوروز از هشتم اسفند ۱۴۰۱ شروع و تا چهارم اردیبهشت امسال ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح تاکنون ۳۱۵ تیم اقدام به بازرسی از سه هزار و ۱۳۸ واحد صنفی کردند که نتیجه آن تشکیل ۷۰۹ پرونده برای واحدهای متخلف و جریمه بیش از ۲۵۲ میلیارد ریالی متهمان بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان یادآور شد: بیشترین پرونده های تشکیل شده به ترتیب مربوط به صنف خوار و بار، میوه فروشی و میدان بار، پوشاک، نانوایی، مرغ و گوشت است.

یونسی گفت: روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین امسال تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی مقادیر زیادی گوشت و مرغ فاسد و بدون تاریخ کشف و معدوم کردند.

وی اظهار داشت: این کشفیات شامل ۳۵ کیلوگرم گوشت فاسد، ۴۵ کیلوگرم مرغ و ماهی، ۱۱ کیلوگرم شنیسل مرغ، ۴۰ سیخ کباب کوبیده کپک زده و پنج کیلوگرم جگر مرغ فاسد و چهار کیلوگرم سوسیس تاریخ مصرف گذشته بود که از واحدهای قصابی، مرغ فروشی، جگرکی، رستوران و فروشگاه زنجیره ای کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: در این راستا یک رستوران به دلیل استفاده از مرغ تاریخ مصرف گذشته به مدت یک هفته محکوم به نصب پرده تخلف شد.

یونسی اضافه کرد: همچنین یک آرایشگاه زنانه به اتهام گرانفروشی و صادر نکردن فاکتور به مدت پنج روز پلمب و نصب پرده تخلف شد.

وی یادآوری کرد: یک سال گذشته در حوزه کالا و خدمات تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۸ پرونده، در حوزه قاچاق کالا وارز ۹۵۴ پرونده، در حوزه بهداشت ودرمان ۸۳۳ فقره و در مجموع ۱۵ هزار و ۱۳۵ فقره پرونده با محکومیت بیش از ۵۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال رسیدگی و مختومه شد.

انتهای پیام/