تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است
تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: به دنبال اجرای قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است.

به گزارش همدان تیتر، مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در تشریح چگونگی بازرسی های بازار کالاهای اساسی با اشاره به تقسیم وظایف بازرسی در بازار بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، گفت: به دنبال اجرای قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است.

مرضیه یونسی افزود: بازرسی از بازار کالاهای اساسی شامل گندم و آرد، روغن و دانه های روغنی، چای،سیب زمینی، حبوبات،قند و شکر و میوه و مرغ و گوشت نیز برعهده بازرسی جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بازرسان صمت در جریان بازرسی از بازار کالاهای اساسی کمک حال جهاد کشاورزی هستند اما مسوولیت اصلی در زمینه نظارت بر بازار این کالاها با دستگاه جهاد است،افزود: از آنجا که وزارت جهاد کشاورزی ابزارهای تولید و واردات را برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در اختیار دارد در مواقع لازم و مورد نیاز با ابزارهایی نظیر واردات و یا حتی منع واردات به تامین و ثبات بازار کمک می کند.

گفتنی است، در راستای اجرای طرح انتزاع ۳۰ درصد نیروهای بازرسی از صنعت معدن و تجارت با هدف انتقال تجربیات به جهاد کشاورزی منتقل شدند و بعد از دو سال این نیروها به سازمان‌های تابعه خود بازگشته اند.

انتهای پیام/