اکثر ضایعات پوستی ناشی از نزدن ضدآفتاب است
اکثر ضایعات پوستی ناشی از نزدن ضدآفتاب است
یک متخصص پوست گفت: اکثر ضایعات پوستی ناشی از نزدن ضدآفتاب قبل از سن ۱۸ سالگی است.

محمدرضا سبحانی، متخصص پوست در گفت‌وگو با همدان تیتر اظهار داشت: بسیاری از سرطان شایع پوست ناشی از نور خورشید هستند، نور خورشید باعث پیری پوست، ایجاد چین و چروک لک های پوستی و شلی پوست می‌شود.

وی با بیان اینکه ضدآفتاب ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، آفرود: ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی انواع مختلف ضد آفتاب هستند، در نوع فیزیکی عوامل فیزیکی هم اشعه یو وی وی را جذب می کنند و مقداری از آن هم بازتاب میدهند.

سبحانی با اشاره به اینکه اکثر ضایعات پوستی ناشی از نزدن ضدآفتاب قبل از سن ۱۸ سالگی است، عنوان کرد: ضدآفتاب خوب باید سازگار با پوست هر فردی باشد مثلا ما انواع مختلفی از پوست‌ها را داریم پوست های چرب جوش دار آنهایی که منافذ باز دارند یا پوست هایی که خشک هستند و مستعد ایجاد اگزما هستند.

وی متذکر شد: بخاطر همین ما ضدآفتاب های مختلفی را الان در بازار داریم که متناسب با هر کدام از این پوست‌ها ساخته شدند و فرد به راحتی می‌تواند آن را تحمل کند. چون یکی از نکات بسیار مهم در استمرار استفاده از ضدآفتاب، قابل تحمل بودن و راحتی استفاده است.

این متخصص پوست ابراز داشت: اگر خود فرد هم نمی‌تواند تشخیص دهد که پوستش از چه نوعی است، می‌تواند با یک پزشک متخصص صحبت کند و بهترین نوع ضدآفتاب را برای خودش انتخاب کند.

وی بیان داشت: یک فاکتوری که روی ضدآفتاب ها درج شده فاکتور محافظت از نور خورشید یا اصطلاحا spf است که نکته‌ای که وجود دارد برای منطقه ایران معمولا اس پی اف ۳۰ و بالاتر مطلوب است و می‌توانند استفاده کنند.

سبحانی گفت: نکته ای که درمورد استفاده از ضدآفتاب است حداقل یک ربع تا نیم ساعت قبل از بیرون رفتن باید از این ضدآفتاب استفاده کنیم و نکته دیگر این است که باید هر دو تا سه ساعت یکبار ضد آفتاب تجدید شود مخصوصا در ساعت های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که میزان اشعه نور خورشید زیاد است چه در تابستان و چه در زمستان ما باید از ضدآفتاب ها استفاده کنیم.

خبرنگار : مینو جعفری ممتاز

انتهای پیام/