کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان توسط بهزیستی استان همدان
کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان توسط بهزیستی استان همدان
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: تعهد اشتغالزایی بهزیستی استان همدان سال گذشته برابر تعداد ۶۹۰ نفر بود که توانست بیش از تعهد خود و ۱۶۴۹ شغل ایجاد کند.

به گزارش همدان تیتر، یاسر عزیزی سعید اظهار داشت: تعامل و هم افزایی بخش‌های مختلف اجرایی لازمه ارتقا و پیشرفت در زمینه رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، فرصت‌های برابر اجتماعی و بهتر زیستن ولی نعمتان بهزیستی است.

این مسئول با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی از طریق ایجاد اشتغال پایدار، همواره از اولویت‌ها و از موارد مورد توجه سازمان بهزیستی است، افزود: در راستای اهداف تعریف شده در سازمان بهزیستی، تسهیل گری اشتغال گروه‌های هدف شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده و معتادین بهبود یافته قادر به کار، با الگوهای توانمندسازی متنوع که شامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به‌صورت خوداشتغالی، کارفرمایی و مشاغل خانگی همراه با پرداخت مشوق‌های حمایتی مانند بیمه خویش فرما و کارفرما، یارانه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت و غیره انجام شد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان را برای رشد اشتغال مؤثر برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مسیر خودکفایی و اعتلای اشتغال جامعه هدف بهزیستی مؤثر است.

عزیزی سعید هم چنین از برگزاری تور بازدید از کارخانجات با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت جهت آشنایی جامعه هدف با مشاغل و مهارت آموزی مددجویان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای با دریافت گواهینامه خبر داد و گفت: همچنین برنامه‌هایی در راستای ایجاد گرایش به سمت تشکیل تعاونی‌ها با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیش گرفته شده است.

انتهای پیام/