افزایش ۳۰ درصدی تعداد داروخانه‌های همدان طی دو سال اخیر /کمبود انسولین نداریم
افزایش ۳۰ درصدی تعداد داروخانه‌های همدان طی دو سال اخیر /کمبود انسولین نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد داروخانه‌های همدان طی دو سال اخیر به منظور بالا بردن امکانات نگهداری دارو در استان خبر داد.

به گزارش همدان تیتر، دکتر قدرت‌اله رستمی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد داروخانه‌های همدان طی دو سال اخیر به منظور بالا بردن امکانات نگهداری دارو در استان خبر داد.

وی افزود: بیمارستان‌های استان به اندازه کافی دارو ذخیره دارند البته برخی از اقلام دارویی ممکن است به علت‌های خاص مثلا اینکه وارداتی هستند و در مقاطعی که به کشور وارد نمی‌شوند، دچار کمبود شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر دارویی در کشور کمبود داشته باشد و تولید داخلی پاسخگوی مصرف نباشد، سازمان غذا و دارو حتما اقدام به واردات می‌کند و بر اساس نیاز استان‌ها و سهمیه‌بندی‌، داروها توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد شیوع آنفلوآنزا و کرونا باعث کمبود برخی از داروها شده است، با شروع فصل پاییز ممکن است مصرف دارو برای سرماخوردگی افزایش یابد که برخی مواقع در برخی داروخانه‌ها با کمبود مواجه می‌شویم.

رستمی در پایان متذکر شد: خوشبختانه در حال حاضر در کشور کمبودی در زمینه انسولین نداریم.

انتهای پیام/