افتتاح دستگاه پایش کیفیت هوا شهرستان بهار
افتتاح دستگاه پایش کیفیت هوا شهرستان بهار
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: دستگاه آنالیز آنلاین سنجش و پایش ذرات هوای محیطی شهر بهار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان، در هفته محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 آئین افتتاح این دستگاه با حضور فرماندار بهار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه جلسه کارگروه آلودگی هوای شهرستان بهار برگزار شد 

به گزارش همدان تیتر، سیده مریم محمدی گفت: دستگاه آنالیز آنلاین سنجش و پایش ذرات هوای محیطی شهر بهار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان، در هفته محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این کارگروه بیان کرد: تمامی شهرهای مراکز شهرستان های استان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا شده اند بزودی تمامی داده ها در سامانه پایش کیفی هوای کشور قابل مشاهده است.

محمدی در خصوص آلایندگی بو در شهرستان بهار بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کانون های صنعتی ایجاد بوی نامطبوع در حوزه شهرستان بهار مهار شده است و به تمامی واحدهای صنعتی آلاینده بو حوزه شهرستان تا نیمه اول سال جاری فرصت داده شده اقدامات کنترلی خود را تکمیل نمایند.

محمدی با بیان اینکه بوی نامطبوع منتشره در شهر بهار برآیندی از همه کانون های آلودگی است، افزود: با توجه به استفاده از کود مرغی برای کشت سیب زمینی، شاهد دپوی کود در نقاط گوناگون شهر بهار هستیم وهمچنین پس از آبیاری زمین های کشاورزی، بوی کود در فضای شهر منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه‌گذار و احداث مرکز فرآوری کود مرغی در شهرستان اقدام کند تا از کودهای فرآوری شده که مشکلات محیط زیستی کودهای فعلی را ندارند استفاده شود.

محمدی افزود موضوعات محیط زیستی شهرستان بهار برای اداره کل حفاظت محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و بخش عمده ای از پایش های  شبانه این اداره کل  به نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی شهرستان بهار اختصاص دارد .


فرماندار بهار نیز ضمن تبریک هفته محیط زیست و اهمیت موضوعات زیست محیطی بیان کرد: ۱۱ مرکز آلاینده بو در شهرستان بهار شناسایی شده بود که با اقدام های صورت گرفته، این آلودگی به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است و برای به حداقل رساندن انتشار بوهای آزاردهنده از محل فعالیت های صنعتی، تلاش های بیشتری در حال انجام است و تمام اقدامات در این راستا رصد می شود.

فیض الهی با تاکید بر تداوم پایش های محیط زیستی گفت: تیم واکنش سریع فرمانداری متشکل از دستگاه های ذیربط در سطح شهرستان تشکیل شده که پایش های شبانه و نظارت بر فعالیت صنایع دارد و در صورت مشاهده آلایندگی با هماهنگی دادستانی در خصوص ادامه فعالیت واحد های صنعتی آلاینده  تصمیم گیری خواهد شد .

وی با قدردانی از فعالیت های محیط زیستی واحد معدنی باباعلی ،  بر انجام اقدامات تکمیلی برای رفع آلایندگی هوا در مهلت داده شده توسط این واحد تاکید کرد.

انتهای پیام/