اصحاب رسانه همدان در تحلیل‌های خود بسیار مراقبت کنند
اصحاب رسانه همدان در تحلیل‌های خود بسیار مراقبت کنند
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اطلاعات ناصحیح و غلط سبب تحلیل نادرست خواهد شد و باید رسانه‌ها در تحلیل‌های خود بسیار مراقبت کنند.

به گزارش همدان تیتر، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کلاس اخلاق رسانه استان در سال جاری، اظهار داشت: خداوند هزاران بهانه برای بخشیده شدن ما در ماه رمضان فراهم کرده و باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: اگر مشکلات اقتصادی برای فرد و جامعه ایجاد شود، قساوت قلب را به دنبال دارد و طبیعتا اگر ما بخواهیم فعل اخلاقی انجام دهیم باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی خود به خود مسائل اخلاقی ایجاد می‌کند، افزود: شعار امسال روزانه قابل ارزیابی است و امیدواریم دولت در این زمینه موفق باشد، دولت اگر دولت مردمی است، مردم می‌توانند قضاوت کند دولت چقدر در عمل به شعار سال موفق بوده است.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی ما ریشه در فرهنگ عمومی جامعه همانند احتکار طلا، ارز و… دارد که باید شرایطی فراهم شود تا مشکلات اقتصادی حل شود.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه کار شما در رسانه سخت است، تصریح کرد: گاهی اوقات افراد را بخاطر شغلشان جهنم بردند، جهنم وجود و رفتار انسان است به نوعی انسان جهنم می‌شود نه جهنم می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خبر و اطلاع رسانی از هزاران اتفاق سر در خواهد آورد، گفت: برخی از اطلاعات گمانه زنی است که منجر به تحلیل غیر واقعی می‌شود و اتفاقاتی را رقم می زند که باید بسیار مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه نباید درگیر پیش فرض‌های ذهنی خود شوند، گفت: تحلیل غلط نشات گرفته از وهم انسان است، هرچقدر وهم انسان تقویت شود عقل انسان کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرفداران جریانات سیاسی باید خود را از پیش‌فرض رهائی دهند، تاکید کرد: اطلاعات ناصحیح و غلط سبب تحلیل نادرست خواهد شد و باید رسانه‌ها در تحلیل‌های خود بسیار مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه صداقت مسئولین بسیار مهم است، ابراز داشت: بخشی از مسئولین اطلاعات درست ارائه نمی‌دهند چرا نباید اطلاعات صحیح ارائه دهند؟ هیچ مصلحتی بالاتر از صداقت نیست، اگر مسئولی با صداقت صحبت نکرد، رسانه را دچار خطای ادراکی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فطرت انسان بر مبنای پوشیدگی است، گفت: کشف حجاب تابع وفهم است و رفتاری اخلاقی نیست. چون برهنگی برخلاف فطرت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اگر انتقادی به شخص خاصی می‌کنیم باید به همان اندازه فرصت دفاع برایش ایجاد کنیم، اگر منطق داشته باشیم در فعالیت سیاسی و اقتصادی نمی‌ترسیم که کسی برخلافتان صحبت کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مینو جعفری ممتاز