اختصاص ۱۸۵میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان همدان
اختصاص ۱۸۵میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان همدان
استاندار همدان از اختصاص ۱۸۵میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، در اختتامیه همایش هفته پژوهش و فناوری استان، گفت:  در دولت سیزدهم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید دانش بنیان، کارگروه اقتصاد دانش بنیان را در سطح استان از اسفندماه سال گذشته، متشکل از هفت گروه تخصصی تشکیل دادیم که مجموعه‌های دانش بنیان را حمایت کنند.

وی افزود: این کارگروه متشکل از رؤسای دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی است که مجموعه‌های پژوهشی در مباحث دانش‌بنیان را فعال کرده‌اند.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: مجموعه‌های پژوهشی فعال در کارگروه اشتغال، با رویکرد علمی و کاربردی، علم را در خدمت صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و معدن به کار خواهند گرفت.

استاندار همدان بیان داشت: دانش‌بنیان کردن تولید باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید خواهد شد و در ادامه اقلام فرآوری شده با‌کیفیت نیز تولید و عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دانش‌بنیان کردن تولید در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم یک اصل است و از مجموعه‌های فعال در این حوزه نیز حمایت می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۸۵ میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان و فناور پیش‌بینی شده است.

وی گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشگران این دانشگاه تحقیقات خود را بر روی پدیده‌ها یا موضوعات ناشناخته متمرکز کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و استعدادهایی که بین پژوهشگران علوم پزشکی استان وجود دارد، می‌توان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت را درمان کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: از پژوهشگران برتر استان دعوت می‌شود تا بر روی مسائل اساسی استان همچون آب، گردشگری، روش‌های نوین در تولید بخش صنعت و معدن، تحقیق و پژوهش انجام دهند‌

وی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان زمینه فعالیت‌های مختلف نوین را توسط پژوهشگران استان فراهم کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و مجموعه‌ خانه خلاق و سایر فعالان این عرصه حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

استاندار همدان متذکر شد: استانداری گزارش عملکرد خود و دستگاه‌ها را به ویژه در زمینه حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان، به صورت ماهانه در اختیار اصحاب رسانه و مردم شریف همدان قرار خواهد داد.

در انتهای این مراسم، از پژوهشگران برتر استان با اهدا لوح توسط استاندار همدان، تقدیر شد.

انتهای پیام/