تجلیل از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان همدان
تجلیل از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان همدان
مسئول شورای هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: تا پایان سال جاری از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان همدان توسط دستگاه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

به گزارش همدان تیتر به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مسئول شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این ایام با دهه آخر صفر مصادف است، این مراسم رنگ و بوی دیگر دارد که قطعا در مساجد، هیئات مذهبی و تکایا باید به آن توجه شود. همچنین با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای استان در سال آینده باید توجه خاصی به برنامه‌های این هفته شود.

وی به بیان روزشمار این هفته پرداخت و گفت: ۳۱ شهریورماه با نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، اول مهر با نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، دوم مهر به نام ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی سوم مهر به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی، چهارم مهر به نام دفاع همه جانبه، اصناف و سربازان، پنجم مهر به نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی، ششم مهر به نام نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیون و روزگار این هفته هفتم مهر فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نام‌گذاری شده است.

آزادی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح استان در این هفته افزود: عطر افشانی مزار شهدا در سطح شهرستان‌ها و روستاها، اجرای رژه نیرو‌های مسلح، تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه در استان همدان، برگزاری نهضت روایتگری در مساجد و مراکز فرهنگی، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در میادین شهر به ویژه نمایشگاه شاخص دفاع مقدس در سطح شهر همدان با ۵۰ غرفه که دارای غرفه‌های خدماتی و فرهنگی از برنامه‌های این هفته است.

وی همایش تجلیل از پیشکسوتان استان همدان را همزمان با سراسر کشور با حضور رهبر انقلاب را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: این برنامه در روز (چهارشنبه) ۳۰ شهریور با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد. همچنین در نظر گرفته شده است که تا پایان سال از ۲۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان توسط دستگاه‌های مختلف تجلیل شود.

مسئول شورای هماهنگی ادارهکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به تجلیل از جهادگران و گروه‌های جهادی، برپایی میز خدمت در ادارات و دستگا‌ها، برگزاری راهپیمایی خانوادگی و مسابقات ورزشی، کلنگ زنی یادمان‌های نقاط حماسی در ۵ نقطه استان، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد سراسر استان، پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه در صدا و سیمای استان همدان از جمله پخش مستند شهدای استان و یادواره‌های رادیویی، برگزاری نمایشگاه حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، تجلیل از قهرمانان ورزشی و اقشار نمونه بسیج استان می‌باشند.

وی با اشاره به بازدید رایگان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان در روز‌های سوم و هفتم مهر، بیان داشت: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری اردوی جهادی خدمات رسانی پزشکی توسط بسیج، گرامیداشت عملیات هوایی غرور آفرین کمان ۹۹ در روز دوم مهر، برگزاری جشنواره هنری فانوس در روز هفتم مهر و اکران آثار جشنواره در سطح مراکز فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/