یادواره سراسری شهید «رضایی» در همدان برگزار می‌شود
یادواره سراسری شهید «رضایی» در همدان برگزار می‌شود
«سعیدی» از برگزاری یادواره سراسری شهید شاخص سال دانش‌آموزی «محمدرسول رضایی» در ۲۹ دی‌ سال جاری در همدان خبر داد.

«یوسف سعیدی» معاون امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار همدان تیتر اظهار داشت: همزمان با سالگرد شهید شاخص سال دانش‌آموزی «محمدرسول رضایی» یادواره سراسری این شهید با همکاری دستگاه‌های مختلف در همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید رضایی برای دومین سال متوالی به عنوان شهید شاخص سال کشوری معرفی شده است، گفت: یادواره سراسری شهید شاخص سال دانش‌آموزی در روز ۲۹ دی‌ در همدان با حضور مسئولین کشوری برگزار می‌شود.

سعیدی یادآور شد: هر ساله یکی از شهدای دانش‌آموز به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی در کشور انتخاب می‌شود که امسال همچون سال گذشته شهید اسدآبادی برگزیده شده است.

وی ابراز داشت: ‌«محمدرسول رضایی» شهید شاخص دانش‌آموزی در نوزدهم تیر ۱۳۵۲ در شهرستان اسدآباد متولد شد، این شهید بزرگوار دوم راهنمایی بود که با وجود سن کم و دست‌کاری شناسنامه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

معاون امور پرورشی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: شهید بزرگوار در سی دی‌ سال ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید و پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

این مسئول بیان داشت: شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که پرچم آمریکا را در تشییع جنازه‌اش آتش بکشند و هم‌اکنون عکس این شهید ۱۳ ساله میهمان اتاق رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/