کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد
کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ گفت: شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد و در حال حاضر برای توسعه جنگل منابع طبیعی شهرستان ۶۵۰ هکتار جنگل‌کاری دستکاشت در عرصه منابع طبیعی شهرستان انجام می شود.

به گزارش همدان تیتر، ابوالقاسم علی‌ویردی اظهار کرد: در همین رابطه تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ و شهرداری های شیرین سو و گل تپه منعقد شده و قرار است ۴۰ هزار اصله نهال به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع از گونه های کاج تهران، سرو نقره ای و توت با مشارکت بخشداری گل تپه، شهرداری های شیرین سو و گل تپه در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ در ادامه با اشاره به ورود عشایر به شهرستان کبودراهنگ مطرح کرد: شهرستان کبودراهنگ به علت شرایط آب و هوایی خود دارای عشایر نیست.

 

علی ویردی بیان کرد: به منظور تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۴۰ هزار اصله نهال با مشارکت شهرداری‌های این شهرستان تولید خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به ۱۵۰ گونه گیاهی در یکی از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان تصریح کرد: این تعداد گونه‌های گیاهی در کوه‌های آق بلاغ و آق داق در سمت منطقه شیرین سو شناسایی شده که به منظور حفظ این گونه های گیاهی قرار است نسبت به کشت ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در رابطه با این گونه‌ها در این شهرستان اقدام شود.

 

علی‌ویردی در پایان گفت: شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد و در حال حاضر برای توسعه جنگل منابع طبیعی شهرستان ۶۵۰ هکتار جنگل‌کاری دستکاشت در عرصه منابع طبیعی شهرستان انجام داده که بیشتر آنها به عرصه منابع طبیعی روستاهای قلی آباد، کوریجان، حاشیه جاده ویان، شیرین سو، آق بلاغ، آق داغ و علیصدر اختصاص دارد.

انتهاب پیام/

  • منبع خبر : ایسنا