کارگروه اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در فرمانداری شهرستان کبودراهنگ تشکیل شد
کارگروه اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در فرمانداری شهرستان کبودراهنگ تشکیل شد
فرماندار کبودراهنگ گفت: منابع طبیعی بسیار مهم بوده و ثروت ملی است که باتوجه به تغییرات اقلیمی بوجود آمده و افزایش گرد و غبار می بایست با همکاری و هم افزایی در جهت درختکاری و تقویت پوشش گیاهی حرکت کنیم.

به گزارش همدان تیتر، فرماندار کبودراهنگ در این جلسه گفت: منابع طبیعی بسیار مهم و ثروت ملی است که باتوجه به تغییرات اقلیمی بوجود آمده و افزایش گرد و غبار می بایست با همکاری و هم افزایی در جهت درختکاری و تقویت پوشش گیاهی حرکت کنیم.

مسلم غلامی تاکید کرد:درخت‌ ها و گونه های انتخاب شده باید با شرایط منطقه سازگار بوده و قابلیت رشد در این شرایط را داشته و در مقابل کم آبی مقاوم باشند.

وی در ادامه گفت:فرمانداری کبودرآهنگ آمادگی کامل جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را دارد و امیدواریم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات شهرستان کبودرآهنگ تقویت شود.

فرماندار کبودراهنگ تاکیدکرد کلیه دستگاه های اجرایی می بایست امکانات و پتانسیل های خود را برای اجرای این طرح بکار گرفته و مشارکت فعال داشته باشندو دهیاری‌ها نیاز خود را احصا کرده و در مناطقی که امکان کاشت و نگهداری نهال را دارند با منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

در ادامه اسفندیارخزائی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ضمن تقدیر از حساسیت فرمانداری و دستگاههای اجرایی شهرستان کبودراهنگ برای اجزای موفق این طرح گفت: طرح  مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیاز کشور بوده که با مشارکت مردم و کلیه دستگاههای اجرایی می توان آنرا با موفقیت اجرا نمود.

خرائی از تشکیل کمیته های مختلف بمنظور اجرای موفق این طرح خبر داد و گفت: انتخاب گونه ها ،روش کاشت و نگهداری توسط کمیته علمی تعیین و حساسیت ویژه ای روی این موضوع وجو دارد و تمامی نهال های کاشته شده مکان محور بوده و در سامانه مخصوص این طرح ثبت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی این طرح باموفقیت در سطح استان انجام شود.

انتهای پیام/