از ظرفیت های صنایع دستی برای معرفی دارایی های شهر همدان استفاده شود
از ظرفیت های صنایع دستی برای معرفی دارایی های شهر همدان استفاده شود
شهردار همدان گفت: رویداد ثبت جهانی هگمتانه برای معرفی صنایع دستی همدان لازم است و شهرهای دیگر از این امتیاز به نحو احسن برای ارتقای گردشگری بهره برده اند.

به گزارش همدان تیتر، همزمان با هفته صنایع دستی، فعالان صنایع دستی همدان در نشستی با شهردار همدان در خصوص بهره گیری از ظرفیت صنایع دستی همدان و تعامل با مدیریت شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه سید مسعود حسینی ضمن تبریک هفته صنایع دستی، هنرمندان را مایه افتخار شهر همدان دانست و اظهار داشت: وجود ۱۲۰۰ هنرمند و ۴۵۰۰ کارگاه نشان دهنده جایگاه بالای همدان در حوزه هنر و صنایع دستی است و نیازمند حمایت و توجه جدی از سوی مسئولین است.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه توجه همه را به خود جلب کرده افزود: برگزاری چنین رویدادی برای معرفی صنایع دستی همدان لازم است و شهرهای دیگر از این امتیاز به نحو احسن برای ارتقای گردشگری بهره برده اند.

شهردار همدان برارائه یک محصولات صنایع دستی تاکید کرد و عنوان کرد: ما از طرح های مختلف فعالان صنایع دستی در حوزه فضاسازی، المان ها و گردشگری حمایت می کنیم و باید ارتباط خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی در حوزه تقویت صنایع دستی همدان شکل بگیرد.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرک بنکداران و فضاهای فرهنگی شهرداری مجموعه خوبی برای عرضه صنایع دستی هستند گفت: خیابان اکباتان وکارونسراها محل مناسبی برای عرضه صنایع دستی و معرفی آثار تاریخی و ترویج گردشگری هستند و ما از این ایده در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر حمایت می کنیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: ارتباط بین صنایع دستی و گردشگری بر ایجاد مشاغل جانبی اثر می گذارد و باید زمینه برگزاری نمایشگاه، غرفه و ارائه امکانات مختلف به ویژه برای بانوان سرپرست خانواری که از این راه امرار معاش می کنند فراهم شود.

وی تبدیل یادمان عین القضات به موزه شهر همدان را یک پتانسیل گردشگری مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: همدان از جایگاه خوبی در حوزه چرم، مبل و منبت و سفال برخوردار است و باید از فضای مجازی و فرهنگسرای ولایت برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی بهره بگیریم.

سید مسعودحسینی اظهار امیدواری کرد: انشالله با توجه جدی به فروش و بازاریابی شاهد حضور پررنگ همدان در حوزه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/