پروژه‌های فاقد مجوز زیست‌محیطی امسال تامین اعتبار نمی‌شود
پروژه‌های فاقد مجوز زیست‌محیطی امسال تامین اعتبار نمی‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تشدید نظارت بر فعالیت‌های توسعه‌ای با هدف جلوگیری از آسیب به محیط زیست را ضروری دانست و تاکید کرد : پروژه‌های بدون مجوز زیست‌محیطی امسال تامین اعتبار نخواهند شد. علی سلاجقه  در پایان سفر دو روزه اش به مازندران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره صدور برخی مجوزها برای […]

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تشدید نظارت بر فعالیت‌های توسعه‌ای با هدف جلوگیری از آسیب به محیط زیست را ضروری دانست و تاکید کرد : پروژه‌های بدون مجوز زیست‌محیطی امسال تامین اعتبار نخواهند شد.

علی سلاجقه  در پایان سفر دو روزه اش به مازندران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره صدور برخی مجوزها برای اجرای پروژه‌های عمرانی با وجود آسیب زا بودن برای محیط زیست بویژه در مازندران ، افزود : اگر در مواردی حتی در فاز اجرایی طرح عمرانی به این نتیجه برسیم که پروژه از نظر محیط زیستی مشکل دارد، بی‌تردید مجوزهای صادر شده را باطل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم اجرای طرح با همان شکل ادامه پیدا کند ، چون طبق تأکید ریاست محترم جمهوری برای ما توسعه فرع بر محیط زیست است. این جمله بسیار ارزنده است و همه دستگاه‌های مسئول در دولت موظف هستند از بالاترین مقام اجرایی کشور تبعیت کنند. ما هم موظفیم در این زمینه نظارت داشته باشیم.

معاون رییس جمهوری لازمه حفظ محیط زیست در کنار توسعه کشور را رعایت قوانین موجود و در صورت نیاز اصلاح آنان دانست و گفت : اگر قرار است توسعه اتفاق بیفتد باید استانداردهایی را از نظر محیط زیستی رعایت کنیم. این وظیفه ماست که استانداردها و آیین‌نامه‌ها را به نحو مطلوب بازبینی و در صورت نیاز به‌روز کنیم. ضمن این که اگر همه دستگاه‌ها عینا طبق قانون عمل کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که این سازمان در نظارت‌ها به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید ، اظهار کرد: حتما آیین‌نامه‌های حفاظتی و نظارتی را بر اساس شرایط بازبینی می‌کنیم. حتی معتقدم آیین‌نامه‌ها برای استان‌های مختلف باید بر اساس شرایط اقلیمی و جمعیتی و منطبق بر هر استان یا حوضه‌ آبخیز باشد. لازم است آیین‌نامه‌های محیط زیستی در کشور مطابق با شرایط هر منطقه متفاوت باشد و تدوین شود.

وی تصریح کرد: قطعا نگاه حفاظتی و نظارتی بر جنگل‌های هیرکانی با جنگل‌های مرکزی ایران متفاوت است. بنابراین باید استانداردهای متفاوتی در بحث توسعه داشته باشیم که این کار را حتما انجام خواهیم داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم با دستگاه‌ها تعامل داشته باشیم. اما اگر قرار است توسعه اتفاق بیفتد باید استانداردهایی را رعایت کنیم و این وظیفه ماست که استانداردها و آیین‌نامه‌ها را به نحو مطلوب بازبینی کنیم.