نمایشگاه تولیدات صنایع دستی هنرمندان شهرستان ملایر افتتاح شد
نمایشگاه تولیدات صنایع دستی هنرمندان شهرستان ملایر افتتاح شد
رئیس اداره شهرستان ملایر گفت: به پاسداشت هفته صنایع دستی و بیستم خرداد ماه که روز جهانی صنایع دستی نامیده شده است.

به گزارش همدان تیتر،  ابراهیم جلیلی رئیس اداره شهرستان ملایر اظهار داشت: به پاسداشت هفته صنایع دستی و بیستم خرداد ماه که روز جهانی صنایع دستی نامیده شده است این نمایشگاه با ۴۰ غرفه از امروز آغاز به کار خواهد کرد و تا روز جمعه پایان ۲۶ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و هنرمندانی از رشته های چرم،سفال، پیکر تراشی ،منبت ریز،گلیم قلم زنی و…. در این نمایشگاه به عرضه تولیدات خود خواهند پرداخت.

محمدرضا خلجی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک روزجهانی و هفته صنایع دستی به همه هنرمندان و دست اندرکاران بیان داشت: شهرستان ملایر در حوزه صنایع دستی تنها شهرستانی است که دارای دو برند جهانی و ملی است .

خلجی بیان داشت: در استان همدان حدود ۴۵ هزار هنرمند مشغول به فعالیت هستند که حدود ۲۵% درصد ( یک چهارم ) این هنرمندان در بیست رشته در شهرستان ملایر فعالیت می نمایند که عمده هنرمندان در حوز منبت ، مرواربافی و قلم رنی فعال می باشند .

وی گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاهها ترویج و رونق صنایع دستی ، بازاریابی و حفظ و احیاء رشته های در حال منسوخ شدن ، معرفی محصولات به مخاطبان ف شناخت هنرمندان و… می باشد مهندس خلجی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بابت برگزاری نمایشگاه تقدیر و تشکر نمودند .

در پایان این نمایشگاه از دو اثر هنرمندان ملایری رونمایی شد یکی تابلو شهر جهانی مبلمان منبت که با تلفیقی از منبت و سفال ساخته شده است و دیگری یک پیکره سنگی سرباز هخامنشی که بر روی سنگ خارا توسط هنرمند آقای بارانی حکاکی شده است .ترکیب هنرهای دستی با یک دیگر یکی از راهکارهای ایجاد مزیت برای فروش محصولات است که امروز برای اولین بار در نمایشگاه ملایر صورت پذیرفت .

انتهای پیام/