مکمل یاری ۱۳۶ هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D
مکمل یاری ۱۳۶ هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سالتحصیلی جاری 136 هزار دانش آموز همدانی تحت پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار گرفته و در مجموع یک میلیون و 224 هزار مکمل خریداری و تحویل مدارس استان شده است.

به گزارش همدان تیتر،  آرزو کاوه‌ای، رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D برای دانش آموزان مقطع متوسطه در کلیه مدارس استان اجرا می شود افزود: با توجه به سیاست وزارت بهداشت در پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها و همچنین کمبود شایع آهن در دختران و کمبود وسیع ویتامین D در تمامی گروه های سنی ، برنامه مکمل یاری به عنوان یکی از استراتژی های رایج در مدارس مقطع متوسطه اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که با همکاری آموزش پرورش و توسط گروه های بهبود تغذیه و سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشت اجرا می شود ، به هر دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم ۱۶ عدد قرص آهن تعلق می گیرد تا طی ۱۶ هفته پیاپی مصرف شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در کنار آن به عنوان استراتژی دوم در خصوص روش های پیشگیری از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن به دانش آموزان آموزش های لازم در سطح وسیع و توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت داده می شود.

کاوه‌ای ادامه داد: با توجه به شیوع بالای کمبود ویتامین D ، مکمل یاری این ریز مغذی بصورت ماهیانه و با پرل ۵۰۰۰۰ واحدی در کلیه دانش آموزان (پسر و دختر) مقطع متوسطه اول و دوم انجام می شود.

وی تصریح کرد: بطوری که به ازای هر دانش آموز ۹ عدد پرل ۵۰۰۰۰ واحدی ویتامین D به مدرسه تحویل می شودتا بصورت ماهیانه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و مصرف شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از آهن یاری ۶۶ هزار و ۶۲۵ دانش آموز دختر خبر داد و افزود:تعداد یک میلیون ۶۶ هزار قرص آهن نیز در سال تحصیلی جاری از طریق مراکز بهداشت در اختیار مدارس قرار گرفته است.

کاوه‌ای با بیان اینکه اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال برای این برنامه هزینه شده است،  گفت: انتظار می رود مدیران و مربیان مدارس ، اولیای دانش آموزان و همچنین دانش آموزان نسبت به مصرف مرتب مکمل اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/