مهارت‌آموزی به بهبودیافتگان، توسط مرکز بازپروری ماده ۱۶ فراهم شده است
مهارت‌آموزی به بهبودیافتگان، توسط مرکز بازپروری ماده ۱۶ فراهم شده است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: زمینه‌های داشتن شغل و مهارت پس از بازگشت این افراد ( معتادان متجاهر) به جامعه توسط مرکز بازپروری ماده 16 در حال فراهم شدن است.

به گزارش همدان تیتر، محمود مسگریان در بازدید از مرکز بازپروری معتادان متجاهر ماده ۱۶ به همراه تعدادی از اعضای شورا، اظهار کرد: این بازدید به منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های و بیماران در این مرکز ترتیب داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: زمینه‌های داشتن شغل و مهارت پس از بازگشت این افراد ( معتادان متجاهر) به جامعه توسط مرکز بازپروری ماده ۱۶ در حال فراهم شدن است.

وی با بیان اینکه بیماران در این مرکز با هدف نجات از یک بیماری بسیار سخت و فرساینده و بازگشت به به جامعه در این مرکز حضور دارند، گفت: خواست گرفتاران به دام اعتیاد برای بازگشت به زندگی واقعی بسیار مهم است و به طور قطع تا خود فرد بیمار نخواهد این بازگشت به خانواده و جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: زمینه‌های داشتن شغل و مهارت پس از بازگشت این افراد به جامعه توسط مرکز بازپروری ماده ۱۶ در حال فراهم شدن است.
وی با بیان اینکه بیماران حاضر در این مرکز انسان‌های بزرگواری هستید که لیاقت و استعداد رشد بسیار عالی و معنوی را دارید، افزود: باید به خویشتن بازگردید و از دام اعتیاد نجات یابید.

رییس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: هیچ جا برای افراد مهمتر و با ارزش‌تر از خانواده نیست و همه نسبت به خانواده خود مسئولیت دارند که متأسفانه این مسئولیت در این بیماران کمرنگ شده و آنها را از خانواده جدا کرده است.

مسگریان با تأکید بر اینکه متأسفانه مبتلا به یک بیماری شده‌اید که خانواده را متلاشی می‌کند، ادامه داد: امید است افراد با رهایی از بند بیماری اعتیاد، تبدیل به یک جوان برومند فعال اثرگذار در جامعه شده و با بازگشت به جامعه، دیگر به این دام گرفتار نشوند.

رییس کمیته برنامه‌ریزی، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: گرفتاری برخی افراد به دام اعتیاد و مشاهده آنها در مرکز بازپروری بسیار ناراحت کننده بوده و ناراحت کننده‌تر این است که برخی از این افراد ۲ و یا ۳ بار به این مرکز مراجعه داشته‌اند.

اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه افراد گرفتار به اعتیاد خود باید همت کرده و پس از بهبود و رهایی از این دام، بازگشت مجدد نداشته باشند، یادآور شد: باید با یک کار مشاوره‌ای و کارشناسی عوامل بازگشت به اعتیاد شناسایی شده و به منظور عدم بازگشت مجدد افراد به سوی اعتیاد، برنامه‌ها و اقدامات موثر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه افراد گرفتار در این دام بسیار مستعد هستند، اظهار کرد: لازم است با انجام اقدامات مشاوره‌ای استعدادیابی از این افراد انجام شده و طی مدت حضور در مرکز این استعدادها شکوفا شود.

انتهای پیام/