مبارزه با بلای خانمان‌سوز موادمخدر در هر لحظه و ساعت با قدرت ادامه دارد
مبارزه با بلای خانمان‌سوز موادمخدر در هر لحظه و ساعت با قدرت ادامه دارد
استاندار همدان گفت: کمیته‌های ۶ گانه مبارزه با بیماری خانمان‌سوز اعتیاد به مصرف موادمخدر در سطح استان درحال فعالیت هستند.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در سخنرانی پیش از خطبه‌های مراسم سیاسی، عبادی نماز جمعه امروز همدان، گفت:وضعیت تجارت موادمخدر در جهان به شکل فزاینده افزایش یافته و کشورها درگیر بحران شده‌اند.

استاندار اظهار داشت:استان ۴۸ کمپ تحت نظر اداره‌کل بهزیستی و ۵ بیمارستان و ۷ مرکز درمانی به معتادین خدمات جهت ترک اعتیاد ارائه می‌کنند.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: معتادین در صورت عدم تمکن مالی تحت پوشش بیمه سلامت، درمان می‌شوند، در استان بیش از ۶۰ سازمان مردم‌نهاد در کمیته‌های مشارکت مردمی جهت پیشگیری و درمان اعتیاد و ارتقا سلامت جامعه درحال فعالیت هستند.

استاندار افزود: سود تجارت موادمخدر باعث شده گروه‌های سازمان یافته با استفاده از تمام ابزارها در سطح جهان مشغول سوداگری مرگ باشند، در ۲۰۰ کشور جهان ۲۸۵ میلیون نفر به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند که این یک تهدید جدی برای نسل‌های آینده است.

وی بیان کرد: تنوع بیش از یک‌هزار و یکصد و بیست نوع موادمخدر باعث تغییر الگوی مصرف‌کنندگان شده است، سوداگران مرگ نوجوانان، جوانان و زنان و کانون خانواده را مورد هدف قرارداده‌اند و از روش‌های مختلف برای جذب جامعه هدف خود استفاده می‌کنند.

قاسمی فرزاد تامید کرد: مصرف موادمخدر باعث بروز آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی می‌شود که اولین قربانی آن شخص مصرف‌کننده است که بیماری‌های روانی، جسمی، عفونی و مقاربتی مانند ایدز از پیامدهای جبران‌ناپذیر اعتیاد به مصرف موادمخدر است.

انتهای پیام/