شناسایی۴۵مشاور املاک متخلف در همدان
شناسایی۴۵مشاور املاک متخلف در همدان
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: به واحد صنفی مشاور املاک در شهر همدان سرکشی شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

به گزارش همدان تیتر، مرضیه یونسی گفت:نظارت بر بنگاههای املاک تشدید گردیده و تعزیرات حکومتی در کنار دیگر دستگاههای نظارتی حضور فعال دارد و بنگاههای غیر مجاز شناسایی و برابر قانون پلمپ می گردد .

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: به واحد صنفی مشاور املاک در شهر همدان سرکشی شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: در ادامه تشدید نظارت ها برعملکردمشاوران املاک شهرستان همدان با حضور کارشناسان سازمان صمت،اداره کل مسکن و شهرسازی و اتاق اصناف از بنگاه های معاملاتی همدان بازدید شد.

مرضیه یونسی گفت: تعداد ۲۵تیم بیش از۲۰۰واحد مشاور املاک را مورد بازرسی قرار دادند که برای ۴۵واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل ، که عمده تخلف های این واحدهای صنفی صادر نکردن فاکتور، نصب نکردن نرخ نامه و دریافت حق کمیسیون بیش از نرخ مصوب بود.
مرضیه یونسی ضمن هشدار به مردم برای بررسی مجوز و گرفتن کد رهگیری برای مبایعه نامه و اجاره نامه، افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که برخی مشاوران املاک، توکن‌های اختصاصی که از سوی اتحادیه برای اجاره و خرید و فروش واحد‌های دارای پروانه تخصیص داده می‌شود را به افراد فاقد پروانه اجاره میدهند که باعث اخلال در نظم بازار مسکن شده است.

مرضیه یونسی گفت : یکی دیگر از عوامل اخلال در بازار مسکن خرید املاک توسط مشاوران املاک است که تحت عنوان سرمایه گذار املاک را خریداری می‌کنند و به قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند که نوعی دلالی است.

یونسی بیان داشت؛ بنگاه های معاملاتی باید بر پایه مقررات و نرخ مصوب عمل کنند، در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون؛ رعایت نکردن سقف افزایش اجاره بها، دریافت مبلغ اضافه برای کد رهگیری، دریافت حق کمیسیون غیر قانونی،درج نکردن حق کمیسیون دریافتی در قولنامه و سایر موارد با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
یونسی افزود:بر اساس دستورالعمل تشدید نظارت بر عملکرد مشاوران املاک،تعزیرات حکومتی استان ، سازمان صمت، ،اداره کل مسکن و شهرسازی در راستای تحقق شعار سال، و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و ساماندهی واحدهای صنفی، گشت های سیار را به صورت مستمردر سطح استان، برای نظارت بر عملکرد مشاوران املاک انجام می دهند .