درمان مسمومیت‌های آلودگی هوا با طب سنتی
درمان مسمومیت‌های آلودگی هوا با طب سنتی
کارشناس طب سنتی فریبا علی میری گفت: در زمان آلودگی هوا افراد با طبع سرد شیر نخورند و برای پاک سازی بدن از آب هویچ ، فالوده سیب همراه با گلاب و عرق بیدمشک و یا سیب بخورند.

 فریبا علی میری در گفت‌وگو با خبرنگار همدان تیتر، با بیان اینکه در روزهای آلوده چگونه می‌توان محیط را سم زادیی  کرد اظهار کرد: سم زادیی که با آب و سرکه می تواند در پاک سازی موثر باشد که در ظرفی حدود دو لیتر آب یک قاشق سرکه بریزند و با توسط بخور ایجاد شده پاک سازی محیط را انجام دهند.

 علی میری گفت: افرادی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند و کودکان در مواقع آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و از خوردن غذا هایی غلیظ و یبوست زا همچون کباب ها و گوشت گاو و گوساله خودداری کنند.

 وی افزود: در صورت مصرف این نوع غذاهای غلیظ مثل ماکارانی ، حلیم و .. باعث یبوست شده و سم زادیی مشکل خواهد شد و همچنین از خوردن فست فودهای پرهیز کرد و انواع سوپ و آش های کم رشته و غذاهای آبدار مصرف کنند.

 کارشناس طب سنتی تاکید کرد: مصرف آب جوش با کمی گلاب در ناشتا و یا روغن بادام شیرین و یا روغن زیتون در طی روز میل شود که باعث پاکسازی بدن می شود.

وی در پایان عنوان کرد: از فعالیت های بدنی سنگین و یا ورزش ها پرهیز شود و سعی شود استرس کمتری داشته باشند و در روزهای آلوده با مصرف عرق بیدمشک و گلاب و سیب رنده شده می تواند  یک پاکسازی خوبی باشد برای فرد مسموم شده خواهد بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار