خانه تاریخی پوستی زاده هتل سنتی می شود
خانه تاریخی پوستی زاده هتل سنتی می شود
به گزارش خبرنگار همدان تیتر ، سرانجام شهردار جدید همدان با مشاوره اساتید و دلسوزان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم گرفته به اجرای پروژه ای نمونه در حوزه گردشگری برای تقویت هویت و فرهنگ همدان دست بزند.

سید مسعود حسینی ازساخت پروژه گردشگری در محله کبابیان و توسعه گردشگری در خانه پوستی‌زاده خبر داد و گفت: اجرای این پروژه موجب پویایی منطقه، جذب گردشگر و همچنین بهره مندی شهروندان از امکانات مجموعه خواهد شد.

سید مسعود حسینی صبح در جریان بازدید از محله‌های قدیمی همدان اظهار کرد: با الگوبرداری از شهر کاشان در استفاده فرهنگی و اقتصادی از خانه‌های قدیمی مقرر شد این بنا با هدف توسعه بخش گردشگری به هتل بوم‌گردی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با احیا و مرمت، ساختمان پشت این پروژه برای رستوران و کافی‌شاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: اجرای این پروژه موجب پویایی منطقه، جذب گردشگر و همچنین بهره مندی شهروندان از امکانات مجموعه خواهد شد.

شهردار همدان اظهار کرد: با مساعدت شهرداری این پروژه به مجموعه‌ای گردشگری تبدیل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان لازم باشد.

گفتنی است پیش از این طرح هایی برای تبدیل این خانه به موزه آمادی دانشگاه آزاد و یا واگذاری برای تبدیل به موزه اشیاه عتیقه مطرح شده بود که با این تصمیم آن دو طرح رسما به پایان رسید!

خبرنگار : بهنام نادری فصیح

انتهای پیام/