جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه به یک برند تبدیل شده است
جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه به یک برند تبدیل شده است
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان گفت: این برنامه امروز به یک برند تبدیل شده و در تلاشیم این رویداد به ثبت ملی برسد

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، هادی فیض منش، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه اظهار کرد: موسیقی تمام مردم یک جامعه را شامل می‌شود و یک هنر فاخر است که همه جامعه به نوعی با آن سروکار دارند و زبان مشترک بشریت است.

وی افزود: موسیقی معرف یک جامعه و فرهنگ می‌تواند باشد، موسیقی ویژگی های خاص و تاثیر شگرف بر جامعه دارد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان گفت: این برنامه امروز به یک برند تبدیل شده و در تلاشیم این رویداد به ثبت ملی برسد و ویژه استان همدان و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌ها در راستای این رویداد از مهرماه امسال آغاز و برای آن دبیرخانه درنظر گرفته شد و سعی شد تمام استان درگیر این جشنواره شوند.

فیض‌منش با بیان اینکه افتتاحیه رویداد ۲۹ دی است، ادامه داد: در شب اول رویداد گروه موسیقی سنتی آیین در سالن بوعلی سینا اجرا خواهد داشت در شب‌های آتی رویداد شهرستان ها وارد کار خواهد شد و نکته جالب این دوره آن بود که همه شهرستانها متقاضی بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب این جشنواره اجرای گروه های محلی برای خود افراد منطقه است، امروز مردم همدان در هر شهری می‌توانند به راحتی از این برنامه استفاده کنند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیاین با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند مسیری را برای پیشرفت موسیقی همدان فراهم کند، افزود: تلاش شده در این جشنواره یک توزانی بین موسیقی پاپ و موسیقی اصیل ایرانی برقرار کنیم. هم موسیقی اصیل ایرانی را گسترش دهیم و هم ذائقه را تغییر نمی‌دهیم هر دو موضوع را در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع در حوزه آموزش موسیقی کارگاه های پژوهشی با حضور اساتید مختلف برگزار خواهد شد.

در ادامه قادر شهسواری، مدیر اجرایی جسنواره با بیان اینکه انجمن موسیقی استان از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و با راه‌اندازی این انجمن بسیاری از هنرمندان که به همدان برگشتند چون متوجه هنری بودن انجمن شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این انجمن گفت: اولین استانی بودیم که کنسرت سلامت محور در زمان کرونا در در آن برگزار شد، بیش از ۴۰۰ برنامه پژوهشی و اجرایی نیز به غیر از کنسرت‌ها داشتیم. همچنین بیش از ۵ اثر چاپ شده در حوزه کتاب داشتیم و بیش از ۲۴ کارگاه تخصصی با استفاده از کارشناسان بومی در کل استان برگزار شد.

انتهای پیام/