تولیدکنندگان با هدف صادرات تولید کنند
تولیدکنندگان با هدف صادرات تولید کنند
معاون امور اقتصادی استاندار گفت: تولید برای صادرات انجام شود و با ضعفی که در تولیدکنندگان است که تولیدات برای صادرات نیست و به منظور مصرف داخلی است که با در نظر گرفتن کیفیت و پکیج و استانداردها را مد نظر تولیدکنندگان باشد.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، معاون امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: ایجاد مرکز مدیریت صادرات در استان می تواند کمک به صادرات کند و شرکت های بزرگ که عمدا هم صادرکننده هستند اگر تامین مالی خود را از بانک به بازار سرمایه هدایت کنند حتما کمکی به بخش تولیدکننده خواهد کرد و با شرکت حمل و نقل بین المللی ایجاد شده کمک شایانی به صادرات شود.

سید محتبی حسینی بیان کرد: در طی برگزاری جلسات فنی و متعدد در دفتر اقتصادی که پیمان سپاری ارزی که ایجاد تعهد برای صادرکنندگان میکند یک چالش اساسی در همه کشورها است علی الخصوص در کشور هایی که بصورت ریالی صادرات انجام می شود ب ویژه در عراق که اصلی ترین مقصد صادراتی ایران  است.

وی گفت:به علت خرید ریالی که صادرکنندگان باید خرید ها را ارزی رفع تعهد کنند که خللی ایجاد می شود به نحوی که کارت بازرگانی صادرکنندگان تعلیق می شود و با کارت بازرگانی نمیتوانند صادرات انجام دهند و اجبارا به اجاره کارت میشوند که قیمت تمام شده بالاتر می رود .و علت دیگر نوسانات قیمت تمام شده کالاها در صادرات است که دلایل متعددی دارد که بخشی در هزینه های داخلی مربوط می شود و بخشی هم به اجاره کارت هاست که باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا می شود و صادرات با پایین بیاید.

سید مجتبی حسینی افزود: وضعیت کشور در شرایط مناسبی قرار دارد در دولت سیزدهم شاهد ایجاد روابط بین المللی خوبی شکل گرفته است و خلق بازار های جدید در دستور کار دولت است، گزارش دستگاه های اجرایی علت نوسان صادرات را به دفتر اقتصادی ارسال شود و همچنبن شرکت های صادر کننده مقرر شد که ارسال صادرات از سایر گمرک ها را بیان کنند.

حسینی با پیشنهاد سه موضوع در رونق اقتصاد گفت: ایجاد مرکز مدیریت صادرات در استان می تواند کمک به صادرات کند و شرکت های بزرگ که عمدا هم صادرکننده هستند اگر تامین مالی خود را از بانک به بازار سرمایه هدایت کنند حتما کمکی به بخش تولیدکننده خواهد کرد و با شرکت حمل و نقل بین المللی ایجاد شده کمک شایانی به صادرات شود.

همجنین حسینی تاکید کرد: تولید برای صادرات انجام شود و با ضعفی که در تولیدکنندگان است که تولیدات برای صادرات نیست و به منظور مصرف داخلی است که با در نظر گرفتن کیفیت و پکیج و استانداردها را مد نظر تولیدکنندگان باشد و با دستور استاندار برحسب رونق اقتصادی هر آنچه که در چهارچوب قانون بی نظیر بوده است.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار