اجرای ۱۴۰ برنامه در راستای مدیریت بار فصل تابستان
اجرای ۱۴۰ برنامه در راستای مدیریت بار فصل تابستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال 140 برنامه در راستای مدیریت پیک تابستان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که امید است با اجرای این برنامه‌ها بدون مشکل از پیک بار سال 1402 نیز عبور کنیم و انتظار ما از ائمه جمعه حمایت و جلب مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها است.

به گزارش همدان تیتر، علی سهرابی بیدار گفت: سال گذشته با اقداماتی که وزارت نیرو انجام داد در بخش خانگی قبوض برق ۸ میلیون مشترک در کشور رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند، و بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۳۷ هزار مشترک خانگی معادل ۵۲ درصد مشترکین استان به میزان ۱۴ میلیارد تومان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند، گفت: ۹۱ درصد مشترکین استان نیز زیر الگوی مصرف قرار داشتند.

سهرابی بیدار تصریح کرد: دستاورد اجرای این طرح کاهش ۴٫۵ درصد مصرف انرژی سال ۱۴۰۱ نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ در بخش خانگی کشور در فصل تابستان بود.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در سال جاری گفت: در فصل گرما در سطح الگوی مصرف، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه ‌برای مناطق عادی مانند همدان در نظر گرفته شده که اگر  به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق داشته باشیم تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنیم، و در صورتی که مصرف ما ۱٫۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۴۵۰ کیلووات ساعت باشد در صورت کاهش به ازای هر کیلووات ساعت ۱۰۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: همچنین اگر مصرف مشترکی ۲٫۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه باشد با کاهش آن به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح قبلی که در سال ۱۴۰۱ اجرا شد، مربوط به مشترکین داخل الگو یعنی تا ۳۰۰ کیلووات بود در حالی طرح جدید سال ۱۴۰۲ همه مشترکین خانگی را دربر می‌گیرد.

سهرابی بیدار افزود: فقط با راهکارهای ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از دور کند کولر به جای دور تند، استفاده از کولر آبی، استفاده از نور طبیعی در روز و… می‌توان از این پاداش‌ها در هر سطح مصرفی بهره‌مند شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های مدیریت بار عنوان کرد: در بخش کشاورزی با حدود ۹ هزار کشاورز عقد قرارداد صورت گرفته که با عدم استفاده در ساعات پیک بار از پاداش قبض رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در حوزه مدیریت بار صنعتی نیز اجرای تفاهمنامه وزارت صمت و وزارت نیرو مبنی بر کاهش بار صنایع اعم از شهرک‌های صنعتی، صنایع بزرگ و کوچک را داریم که شامل مدیریت بار ۱۲ ساعته برای شهرک‌های صنعتی (هفته‌ای یک روز)، تغییر ساعات شیفت کاری، تغییر روزهای تعطیل کارگاه‌ها، کاهش بار مشترکین صنعتی به صورت روزانه و… می‌شود.

سهرابی اظهار کرد: همچنین برای مدیریت پیک بار تابستان اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی برای تنویر افکار عمومی در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و طرح‌های تشویقی وزارت نیرو از قبیل عقد قرارداد با صدا و سیما و پخش پیام‌های بازرگانی، استفاده از تبلیغات محیطی گسترده، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردم نهاد، بسیج، ائمه جماعات و گروه‌های مذهبی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و… انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه اثربخش ائمه جمعه و ارتباط مؤثر آنان با مردم خواهشمندیم همانند گذشته با استفاده از تریبون‌های در اختیار خود و اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت مردم، ما را در عبور موفق از پیک بار سال ۱۴۰۲ یاری کنند.

انتهای پیام/