بهره برداری از سامانه استعلام رانندگان
بهره برداری از سامانه استعلام رانندگان
در راستای دسترسی همگانی به اطلاعات موجود نهادهای دولتی ، سامانه استعلام رانندگان وسایل نقلیه در بستر اپلیکیشن(اندروید) راه اندازی و به صورت پایدار و شبانه روزی قابل بهره برداری است .

به گزارش همدان تیتر ، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان افزود : با عنایت به بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری در تاریخ ۲۵دی ماه ۱۴۰۰ مبنی بر تشکیل فعالیت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به منظور حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات موجود نهادهای دولتی ، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نسبت به تهیه و انتشار سامانه استعلام برای رانندگان و شرکتهای حمل ونقلی و صاحبان کالا اقدام نموده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود : سامانه استعلام رانندگان وسایل نقلیه در بستر اپلیکیشن(اندروید) جهت تسهیل استعلام‌های بارنامه، صورت وضعیت و راهنامه به تفکیک ماه در طول سال‌های اخیر، پیمایش ناوگان، دوره‌های آموزشی رانندگان، وضعیت فعال بودن کارت هوشمند ، کارت صحت و سلامت همچنین اعلام سوختگیری آماده بهره‌برداری است.

متولی تصریح کرد : سامانه مذکور به صورت پایدار و شبانه روزی آماده خدمت بوده و نسخه نهایی آن در برنامه کافه بازار و سایت سازمان(rmto.ir) قابل دانلود می‌باشد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد :کاربران برای ورود به سامانه بایستی با شماره همراه و کد ملی منطبق که در سامانه های سازمان راهداری ثبت شده استفاده نمایند و در صورت مواجه شدن با خطای نامعتبر شدن شماره همراه ، می بایست نسبت به اصلاح آن در ادرات کل استانی اقدام کنند.

وی اظهارداشت :فاز ابتدایی سامانه استعلام رانندگان در قالب تحلیل نیازمندی‌ها آغاز و در مراحل طراحی و آزمایش طی بازه زمانی سه ماه از اسفند ماه سال گذشته صورت گرفته که در فازهای آتی قابلیت توسعه برای شرکت‌های حمل ونقلی نیز در جهت خدمات الکترونیکی رایگان فراهم می شود.

متولی افزود : پیاده‌سازی سامانه استعلام رانندگان در جهت رفع نیاز کاربران و بهره‌گیری از روش هوشمندانه مد نظر قرار گرفته است که شرح مختصری از مزایای آن شامل توسعه کسب و کار از جمله مشارکت شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل همچنین مشارکت شرکت‌‎های دانش بنیان در امر طراحی و تولید نرم افزار ،یکپارچه سازی خدمات مشترک وابسته در حوزه حمل و نقل ،گسترس خدمات الکترونیک با هدف عدم مراجعه حضوری رانندگان جهت دریافت اطلاعات حمل و نقل و سفر،کاهش هزینه‌های جانبی برای رانندگان و حذف مراجعات حضوری ،اصالت و صحت سنجی هویت رانندگان در قالب دریافت اطلاعات ( بارنامه، صورت وضعیت و..) ، صدور اطلاعات( بارنامه، صورت وضعیت، سوخت) دقیق با جزییات برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین ،آگاهی از زمان انقضای کارت هوشمند، کارت صحت و سلامت و کارت معاینه فنی ناوگان است.

انتهای پیام/