برگزاری پویش به یاد «داداش حسن» به مناسبت سالگرد شهادت سردار «حسن ترک»
برگزاری پویش به یاد «داداش حسن» به مناسبت سالگرد شهادت سردار «حسن ترک»
مسئول قرارگاه مردمی، فرهنگی شهید «حسن ترک» گفت: به مناسبت فرارسیدن سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ ‌«حسن ترک» پویش به یاد «داداش حسن» از دوم اسفند مصادف با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار تا جمعه ششم اسفند در فضای مجازی راه انداخته‌ایم.

به گزارش همدان تیتر، «محمدرضا ایزدی» مسئول قرارگاه مردمی، فرهنگی سردار سرتیپ شهید «حسن ترک»  اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی استان همدان، مزین به نام شهید «حسن ترک» است، از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌های فرهنگی را با رویکرد خاصی در این حوزه پیگیری کردیم و تصمیم گرفتیم که هر برنامه‌ای که برگزار می‌کنیم حول محور شهید ترک باشد، تا هم برنامه به اسم شهید باشد و هم از حمایت معنوی شهید بهره‌مند شویم.

وی بیان داشت: به همین منظور قرارگاه مردمی، فرهنگی شهید ترک‌ را تاسیس کردیم و افتتاح قرارگاه همزمان با میلاد امام رضا (ع) بود که خدمت پاکبانان شهرداری رسیدیم و تبرکی‌ای به آنان اهدا کردیم. در این قرارگاه یک سری کارهای خدماتی و خیرخواهانه همچون سر زدن به کودکان سرطانی، توزیع پک‌های فرهنگی و… به مناسبت‌های مختلف به نیت شهید  حسن ترک انجام می‌دهیم.

ایزدی با اشاره به اینکه شهید «ترک» و خانواده‌اش تمایلی به دیده شدن ندارند، گفت: چون خانواده شهید «ترک» علاقه‌ای نداشتند از بیت‌المال برای فرزندشان سنگ مزار تهیه شود، سنگ مزار این شهید با بقیه شهدای باغ بهشت همدان فرق دارد. خاطرم هست چند سال پیش که می‌خواستیم برای شهید یادواره‌ای بزرگ برگزار کنیم، مشکلات فراوانی بر سر راهمان ایجاد شد و این نشان می‌دهد که خود شهید دوست ندارد دیده شود و این موضوع را اطرافیان هم تایید کردند و می‌گفتند که در سالی که این شهید بزرگوار، شهید شاخص سال بوده در مراسم یادواره‌اش اتفاقات عجیبی از پاره شدن بنر تا پایین آمدن سن، رخ داده است.

وی با اشاره به فرارسیدن سی و شمین سالگرد شهادت «حسن ترک» افزود: براساس تجربه‌ام اگر امسال هم یک مراسم بزرگ برگزار می‌کردیم، قطعا خود شهید نمی‌گذاشت مراسم برگزار شود، به همین منظور امسال در سالروز شهادت شهید پویش به یاد «داداش حسن» را در فضای مجازی راه انداخته‌ایم.

مسئول قرارگاه مردمی، فرهنگی شهید «حسن ترک» با بیان اینکه پویش به یاد «داداش حسن» از (دوشنبه) دوم اسفند مصادف با سالروز شهادت شهید تا (جمعه) ششم اسفند ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از این پویش این است که هر کسی هر کار خیری می‌خواهد انجام دهد نیت کند و به یاد شهید ترک انجام دهد و تصاویرش را در پیج اینستاگرام خود به نمایش بگذارد و آدرس پیج شهید حسن ترک meslshahid@ را با هشتک‌های #داداش_حسن و #مثل_شهید تگ کند.

انتهای پیام/