برگزاری دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال‌جاری به ریاست استاندار همدان
برگزاری دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال‌جاری به ریاست استاندار همدان
دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۲ به صورت همزمان با جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و با حضور سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی، توسعه مدیریت و منابع، امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار،حسن پیمانی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت‌ امام خمینی(ره) و مرحوم حاج سیدعلی اکبر ابوترابی‌فرد که در دوران اسارت سپر بلای آزادگان و معلم اخلاق بود، گفت:دستگاه‌های دولتی باید تمام اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان را تا شهریورماه سال‌جاری جذب کنند.

استاندار همدان گفت: نباید اجازه دهیم اعتباراتی که به سختی و با پیگیری‌های زیاد جذب می‌گردد در جاهای دیگر هزینه شود.استفاده بهینه و درست از اعتبارات بسیار مهم و مورد تأکید است و برگشت اعتبارات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی گفت: فرمانداران باید برنامه‌های شهرستان را برای جذب اعتبارات سال‌جاری بر اساس شاخص‌های اعلامی، به معاونت توسعه مدیریت و منابع تحویل دهند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد:اولویت جذب اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی در حال پیشرفت فیزیکی است و باید از تعریف پروژه‌های جدید اجتباب گردد.اولویت جذب اعتبارات در مناطق محروم استان باید در حوزه‌های سلامت و رفاه اجتماعی باشد.

استاندار اظهار داشت: استفاده از مهندسی ارزش و بازنگری در برخی از پروژه‌ها و مشارکت بخش خصوصی در اجرا و تکمیل پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت قانونی مورد تأکید است.ظرفیت‌های قانونی بودجه امسال که مورد تأیید نهادهای نظارتی است در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/