افزایش ۴ برابری مصرف آب در روستاهای رزن
افزایش ۴ برابری مصرف آب در روستاهای رزن
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن گفت: مصرف آب مشترکان روستایی سه تا چهار برابری شهرستان رزن افزایش یافته است.
به گزارش همدان تیتر، سالار نیازی اظهار کرد: تعرفه‌های پایین بهای آب و نیز وجود انشعابات غیرمجاز از مهمترین دلایل افزایش مصرف آب مشترکان روستایی این شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن گفت: مصرف آب مشترکان روستایی سه تا چهار برابری شهرستان رزن افزایش یافته است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف آب توسط مشترکان روستایی افزود: طبق استانداردهای جهانی میزان مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر بوده و در صورت در نظر نگرفتن استاندارد جهانی، میزان مصرف استاندارد آب هر نفر را در شبانه روز ۲۲۰ لیتر درنظر بگیریم متأسفانه در شهرستان رزن مصرف آب به ازای هر مشترک روستایی ۵۰۰ لیتر در شبانه روز است ضمن اینکه در برخی از موارد نیز با کمبود آب مواجه می‌شویم.

نیازی با بیان اینکه میزان مصارف آب روستایی شهرستان بیشتر شده اما خوشبختانه در شهر مشکلی نداریم و میزان مصرف آب به صورت منظم و به‌روز است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در روستاهای شهرستان رزن تعداد ۳۰۰ فقره انشعابات غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز از ابتدای سال تاکنون چندین مورد انشعابات غیرمجاز به امور آب و فاضلاب شهرستان گزارش شده و در یکی از روستاها پنج مورد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده است، تأکید کرد: از روستاییان درخواست داریم موارد انشعابات غیرمجاز آب را به امور آب و فاضلاب شهرستان گزارش دهند ضمن اینکه با جمع آوری انشعابات غیرمجاز، موارد تخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن تعداد مشترکان روستایی این شهرستان را ۱۸ هزار و تعداد مشترکان شهری را ۱۰ هزار مشترک برشمرد و ادامه داد: از ۸۱ روستای شهرستان، ۷۶روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب بوده و پنج روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب نیست.