اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در روستاهای همدان در ایام دهه فجر
اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در روستاهای همدان در ایام دهه فجر
رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان همدان گفت: برنامه‌های ستاد دهه فجر در روستاها از ۱۲ بهمن با نواختن زنگ انقلاب در همه روستاهایی که مدرسه دارند آغاز خواهد شد و بیش از ۷۰۰ برنامه شاخص در سطح روستاها برگزار خواهد شد.

به گزارش همدان تیتر، «حجت‌الاسلام امین رضایی‌دولت» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر استان همدان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهاد کشاورزی علاوه بر پیگیری مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی هم پیگیری می‌کند و با توجه به سابقه طولانی خدمت‌رسانی که با تشکیل جهاد سازندگی از اول انقلاب اسلامی دارد، مدیریت کمیته روستایی، عشایری و اجرای برنامه‌هایی که در روستاها انجام می‌شود به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی سپرده شده است.

حجت‌الاسلام رضایی بیان داشت: کمیته روستایی تمام برنامه‌های روستاها را با رویکرد «جهاد تبیین» انجام می‌دهد و همچنین بحث امیدآفرینی قشر روستایی را سرلوحه کار خود قرار داده است. برنامه‌ها از ۱۲ بهمن با نواختن زنگ انقلاب در همه روستاهایی که مدرسه دارند آغاز خواهد شد و بیش از ۷۰۰ برنامه شاخص در سطح روستاها برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برخی برنامه‌ها پرداخت و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدای روستایی در دورترین نقاط، غبارروبی و تعویض پرچم مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا در روستاها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با کمک اداره ورزش و جوانان، واکسیناسیون رایگان دام‌های روستایی، اعطای وام به زنان روستایی، برپایی نمایشگاه صنایع بومی روستاها، از جمله این برنامه‌ها است

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر استان همدان با اشاره به برگزاری جشن‌های انقلاب در سطح روستاها گفت: امسال تلاش شده است با تشکیل ستادهای مردمی در روستاها، خود مردم عهده‌دار برنامه‌ها باشند و همچنین در نظر داریم امسال میز خدمت را به خود روستاها بکشانیم و مسئولین با حضور در روستاها از نزدیک در جریان مشکلات مردم آن روستا قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام رضایی تاکید کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تببین» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی نشست‌های بصیرتی که همان جهاد تبیین است را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در ۷ رشته بین روستاییان و عشایر گفت: نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری که در بوشهر برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند. اعلام اسامی روستاهایی که توان برگزاری راهپیمایی دارند به صداوسیما جهت انعکاس کشوری آن، حضور مسئولین کمیته روستایی جهاد کشاورزی در ایام دهه فجر در روستاها و تلاش در جهت رفع مشکلات روستاییان از دیگر اقدامات در این ایام است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی از برگزاری ۲۴ جلسه جهت هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های ایام دهه فجر خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را در جهت ایجاد نشاط در روستاها انجام خواهیم داد تا بتوانیم اندکی قدردان زحمات این قشر باشیم. در نظر داریم با هماهنگی اداره منابع طبیعی در ایام دهه فجر در هر روستا تعدادی درخت به نام شهدای آن روستا کاشته شود.

انتهای پیام/