جامعه غرب به زن نگاهی ابزاری دارد
جامعه غرب به زن نگاهی ابزاری دارد
امام جمعه همدان گفت: در تمدن غربی نگاه جامعه به زن نگاهی ابزاری است و متاسفانه این نوع تفکر در غرب تبدیل به روشنفکری شده است.

به گزارش همدان تیتر، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: همه را به مراقبت از نزدیک نشدن به حرام الهی که منجر به جهنم می‌شود دعوت می‌کنم. فرعون با کشتن پسران و زنده نگه داشتن دختران، بنای استثمار بانوان و استفاده ابزاری از آنها را داشت.

وی افزود: خداوند در قرآن، از جامعه‌ای که خانواده سست شود و نگاه به زن ابزاری باشد، به عنوان عذاب یاد می‌کند. تمدن غربی نه تنها بستر تربیت را از بین برده، بلکه فرزند را مانع رشد مادی خانواده قلمداد می‌کند.

حجت‌الاسلام شعبانی اضافه کرد: این تفکر در تمدن غربی حاکم است که به جای وقت گذاشتن برای تربیت و رشد دیگری، به خودتان بیندیشید. در تمدن غربی نگاه جامعه به زن نگاهی ابزاری است و متاسفانه این نوع تفکر در غرب تبدیل به روشنفکری شده است.

وی یادآور شد: بر اساس نظریه یکی از دانشمندان غربی، ریشه مشکلات در غرب، حرف نیچه است که اگر خدا مرده است، همه کار می‌توان انجام داد. این اسلام است که خانواده را به عنوان مقدس‌ترین بنیان معرفی و از آن مراقبت می‌کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی است که مادر ریحانه باشد و در عین فعالیت اجتماعی عزیز نیز باشد، به این معنا که نفوذ ناپذیر باشد و نامحرم وارد حریم او نشود.

وی افزود: آسیه همسر فرعون با وجود آنکه شوهرش ادعای خدایی داشت و خانه‌اش پر از فساد بود، اما ثابت کرد در چنین فضایی هم انسان می‌تواند به یک الگو و اسوه حسنه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام شعبانی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: تأکید علمای سراسر کشور در اجلاسیه علمای بلاد به مسئولان، همراهی با مردم و مشکل گشایی از کار مردم و مسائل اقتصادی بود. مهمترین تأکیداتی که علما از سراسر کشور در این اجلاسیه داشتند، اصلاح وضعیت معیشت اقتصادی مردم بود.

وی در پایان متذکر شد: تقید به دین، تعصب به حق، زبان گویا داشتن و عمل روشن در میدان سیاست و نظامی، از ویژگی‌های شهید سلیمانی و علامه مصباح بود.

انتهای پیام/