نمایشگاه بین المللی همدان، پایلوت نمایشگاهی غرب کشور خواهد شد
نمایشگاه بین المللی همدان، پایلوت نمایشگاهی غرب کشور خواهد شد
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان همدان گفت: در ۴۰ روز آینده یک افتتاحیه ملی خواهیم داشت و با شکل گیری این نمایشگاه، همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور خواهد شد.

به گزارش همدان تیتر، حمید گلی پور، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۹۸ بیشترین تعداد نمایشگاه‌ها را در استان همدان برگزار کردیم، و در سال ۹۸ موفق شدیم اولین نمایشگاه بین المللی خودمان را در سلیمانیه عراق برگزار کنیم.

وی افزود: ۱۵۰ واحد در این نمایشگاه حضور یافتند که، تعداد ۱۵ واحد همدانی بودند و همانجا متوجه شدیم که در صنعت در همدان نتوانستیم واحدهای بزرگ نمایشی تولید کنیم و هم خود نمایشگاه و سازمان هایی که هستند نتوانستیم صنعت استان را نمایشگاهی کنیم.

گلی‌پور اضافه کرد: انتهای ۹۸ با کرونا مواجه شدیم ضربه مهلکی به صنعت نمایشگاهی کل دنیا زد و با بزرگترین مشکل خودش مواجه بود و تقریبا تمام‌نمایشگاه های دنیا تعطیل شدند.

وی توضیح داد: سال ۹۹، ۲۸ تا از نمایشگاه‌های مختلف ورشکست شدند ولی در همدان به شکر خدا موفق شدیم با رعایت پروتکل‌های مخصوص سالن ۱۲ نمایشگاه برگزار کنیم و جزو ۴ استانی بودیم که این‌ اتفاق افتاد و نیروهایمان را تعدیل نکردیم و رعایت این پروتکل ها در سال ۹۹ طوری بود که جزو استان‌های برتر شناخته شدیم و همدان الگویی شد و پروتکل همدان در سایر نقاط کشور هم اجرا شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان همدان بیان داشت: در خصوص سال ۱۴۰۰ موفق شدیم بیشتر از ۱۲ نمایشگاه برگزار کنیم و نمایشگاه کیفیت لازم‌ را نداشت و صرفا برای اینکه کمک به صنایع کنیم و هم اینکه بتوانیم خودمان را سرپا نگه داریم این تعدا نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: سالها بود از سال ۹۳ اینجا اقداماتی شده بود و بخاطر مشکلات مالی و عدم مشخص بودن منابع مالی تعطیل شده بود تا ۱۴۰۰، که موفق شدیم منابع آن را تعریف کنیم.

گلی پور با اشاره به کمک ۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی سهامداران این نمایشگاه گفت: منابعی را از سازمان‌توسعه و تجارت بلاعوض توانستیم دریافت کنیم و همچنین کمک های نمایشگاه بین‌المللی تهران هم مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰میلیون کمک کرد.

وی متذکر شد: کار فوق العاده سختی شروع شد حجم کار بالا بود، زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در مصوبه هیئت دولت سال ۹۰ در زمان دولت احمدی نژاد واگذار شده بود و الان در فاز اول واقع هستیم که سالن اصلی به مساحت ۸ هزار متر مربع و ۱۰۰۰ متر مربع قسمت اداری و ۱۰۰۰ پارکینگ در فاز اول طراحی شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان همدان با بیان اینکه حدود ۸ هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی در فاز اول داریم، گفت: تقریبا بزرگترین‌نمایشگاه در غرب کشور و فاز دوم به زودی استارت می خورد و هماهنگی شده است تا بتوانیم در سه چهار ماه آینده استارت آن را هم بزنیم.

وی اظهار داشت: این آزمایشگاه به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود و  در ۴۰ روز آینده یک افتتاحیه ملی خواهیم داشت و با شکل گیری این نمایشگاه همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور خواهد شد.

گلی پور با اشاره به اینکه این نمایشگاه تخصصی به صنعت استان کمک خواهد کرد، گفت: با این سایت جدید کاربری تخصصی و حرفه ای شده و خیلی از کارها اینجا انجام خواهد شد و هدف فقط صرف برگزاری نمایشگاه نیست، می خواهیم محلی باشد هم مردم و هم متخصصین به تناسب نمایشگاه استفاده لازم را ببرند.

وی توضیح داد: ما در تمام سال های گذشته مجری همه نمایشگاه ها خودمان بودیم این سیاست را تغییر دادیم و به مجری های ملی واگذار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم هر نمایشگاه را به متخصصین امر واگذار کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان همدان بیان داشت: در بحث تبلیغات نیز دیگر تبلیغات کاملا حرفه‌ای خواهد بود و با وجود اینکه قبلا ۷۰ درصد تبلیغات با کارتن پلاست بود بسیار سخت بود که بتوانیم به طمتدوبلیغات استفاده از بیلبوردها برویم.

وی در پایان بیان داشت: ۲۱ میلیارد تومان تاکنون برای فاز هزینه کردیم و حدود ۱۰ میلیارد دیگر هم برای فاز یک هزینه خواهیم کرد، حجم خاکبرداری ۵ هزار و ۴۰۰ متر بود که یک‌سال خاک برداری طول کشید، ۷ هزار و ۲۰۰ تن بیس ریزی،۵۵۰ متر جدول کشی، ۱۰۰۰ متر مربع سنگ فرش، ۱ کیلومتر پیاده سازی، ۵۲۰ متر نصب سنگ و ۹۵۰ متر بتن ریزی سالن اصلی بوده است.

خبرنگار: مینو جعفری ممتاز

انتهای پیام/