رونمایی از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شهرداری همدان
رونمایی از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شهرداری همدان
شهردار همدان گفت: اقداماتی نظیر راه‌اندازی سیستم یکپارچه سازی، سیبنا و خزانه داری اتفاقات خوبی را در مسیر بهبود عملکرد مدیریت شهری رقم زده است.

به گزارش همدان تیتر، شهردار همدان گفت: اقداماتی نظیر راه‌اندازی سیستم یکپارچه سازی، سیبنا و خزانه داری اتفاقات خوبی را در مسیر بهبود عملکرد مدیریت شهری رقم زده است.

سید مسعود حسینی با اشاره به اینکه توجه به تجربیات، در کنار مسائل علمی مورد توجه شهرداری همدان است افزود: اولین مولفه مهم در هر سازمان نظم است که باید با برگزاری کارگاه های آموزشی این موضوع مورد توجه مدیران شهری و کارشناسان قرار گیرد. وی در ادامه افزود: هدف نهایی یک حکمرانی خوب و هر نظام پیشنهاداتی مردمی سازی و استفاده از نظرات نخبگان، اندیشمندان و مردم است.

این مقام ارشد مدیریت شهری بر بهره مندی از نظرات و مشارکت کارمندان و منابع انسانی شهرداری در این سامانه تاکید کرد و اظهار داشت: بعد از جلب مشارکت نیروی انسانی شهرداری همدان باید به سراغ مردم برویم و این سامانه مقدمه ی خوبی برای بهره گیری از صاحبان تجربه و مشارکت مردم برای اصلاح و پیشرفت امور است.

شهردار همدان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا این سامانه ها صرفاً به یک ابزار تبدیل نشود عنوان کرد: تحقق شهر هوشمند و مشارکت مردم در امور اداره شهر ثمره افتتاح این سامانه ها خواهد بود.

در ادامه رئیس مرکز پژوهشهای شورای شهر همدان با اشاره به تحولات فزاینده در دنیای امروز گفت:سازمان هایی موفق به بقا می شوند که همگام با این تحولات، برنامه ریزی های درستی داشته باشند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه زمانی این سامانه و کارگاه اقدام پژوهی برگزار می شود که شهر همدان در حال تدوین سند چشم انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی است و دغدغه مدیران شهرداری ترسیم آینده مطلوب شهر همدان است.

علی رضایی هدف سند چشم انداز را ایجاد مشارکت و درک مشترک بین سازمانها و علم دانست و افزود: ارتباط بین عالمان و عاملان و مشارکت شهروندان موضوعی است که شهرداری همدان به آن نیاز دارد.

وی عنوان داشت: توقع بالای شهروندان و منابع محدود شهرداری باعث سوء تفاهم و مشارکت ضعیف شده است که با اقدام پژوهی و سند چشم انداز تلاش داریم هویت شهروندان و حس تعلق شهروندان در اداره شهر تقویت شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان اظهار امیدواری کرد: انشاالله با راه‌اندازی سامانه جامع پیشنهادات و اقدام پژوهشی شاهد افزایش میزان مشارکت و بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی و عالمان و نخبگان در راستای توسعه شهر همدان باشیم.

در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان ضمن تشکر از حمایت های اعضای شورای شهر و شهردار در راستای راه اندازی سامانه جامع پذیرش و بررسی نظام پیشنهادات عنوان کرد: از یک سال پیش اقدامات خرید و نصب این سامانه انجام شده تا نظام پیشنهادات از حالت سنتی به سیستم الکترونیکی تغییر پیدا کند.

مجتبی حمزه رستگار به آمارهای نظام پیشنهادات شهرداری همدان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۳ حدود ۱۱ پیشنهاد به شهرداری همدان رسید در حالیکه با راه‌اندازی سامانه نظام پیشنهادات سیستمی ۲۸۶ پیشنهاد در سال ۱۴۰۱ به معاونت برنامه‌ریزی رسیده که طی جلسات مختلف و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در حوزه برنامه ریزی داده ها و اطلاعات را دارایی ارزشمند شهرداری دانست و تصریح کرد: در گام بعدی راه‌اندازی سامانه از نظرات شهروندان و نخبگان در راستای ایجاد شهر هوشمند بهره گرفته می‌شود.

در پایان این مراسم از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شهرداری همدان رونمایی و از عوامل راه‌اندازی این سامانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/