در تأمین داروی وارفارین هیچ مشکلی در استان نداریم
در تأمین داروی وارفارین هیچ مشکلی در استان نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وارفارین در داروخانه بیمارستان فرشچیان همدان به اندازه نیاز فعلی بیماران موجود است، گفت: اگر داروخانه‌ها تعداد محدودی از این دارو را به بیماران عرضه می‌کنند بخاطر رو به اتمام بودن تاریخ مصرف وارفارین است و نمی‌خواهند بیماران داروی زیادی را خریداری و متضرر شوند.

به گزارش همدان تیتر، دکتر قدرت‌الله رستمی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه تاریخ مصرف وارفارین‌های موجود در بازار تا پایان سال میلادی است، توزیع محدود شده تا داروهای تاریخ جدید وارد داروخانه‌ها شود.

وی افزود: تاریخ وارفارین‌های موجود در بازار تا آخر سال میلادی است و هنوز این دارو با تاریخ انقضای جدید توزیع نشده و داروخانه‌ها هم تمایلی به خرید تاریخ‌های قبل ندارند و منتظر عرضه و خرید قرص‌های جدید هستند‌.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وارفارین در داروخانه بیمارستان فرشچیان همدان به اندازه نیاز فعلی بیماران موجود است، تصریح کرد: اگر داروخانه‌ها تعداد محدودی از این دارو را به بیماران عرضه می‌کنند بخاطر رو به اتمام بودن تاریخ مصرف وارفارین است و نمی‌خواهند بیماران داروی زیادی را خریداری و متضرر شوند.

وی عنوان کرد: وارفارین‌های جدید با تاریخ مصرف طولانی، نهایت تا دو هفته دیگر وارد بازار دارو می‌شود. مردم برای اطلاع از موجودی داروخانه‌ها می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

رستمی بیان داشت: در این سامانه همکاران ما از طریق سیستم موجودی داروخانه‌ها را بررسی می‌کنند و راهنمایی‌های لازم‌ را به بیماران ارائه می‌دهند.

وی متذکر شد: وارفارین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و مصرف آن در بیماران قلبی کاربرد دارد.

انتهای پیام/